جشنواره آیات تا تأمین بودجه برگزار نمی‌شود

امیرنیا گفت: اگرچه بسترسازی‌های لازم برای اجرای جشنواره آیات انجام شده اما تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه آن را تامین نکند، این جشنواره برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل، علی اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنجم آبان در نشست خبری معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره آیات در صورت تأمین بودجه از طرف وزارتخانه برگزار می‌شود به طوری که بسترسازی‌های لازم در این زمینه انجام شده و از نظر ما مشکلی برای برگزاری آن وجود ندارد.

وی افزود: برای جشنواره آیات بایستی هماهنگی‌های لازم در استان‌ها صورت گیرد و دبیران هنری مشخص شوند تا با توجه به میزان ارتباطات کشوری این دبیران هنری جشنواره را به بهترین شکل برگزار کند.

امیرنیا در خصوص هفته‌های قرآن و عترت نیز بیان کرد: پوستر هفته‌های قرآن و عترت زنجان آماده شده، به طوری که داوری و برگزاری جشنواره در دی ماه خواهد بود و در برخی از استان‌های دیگر نیز فراخوان‌ها اعلام شده و هدف از برگزاری این برنامه توسعه فعالیت‌های قرآنی به‌وسیله هنر و انتقال آن به افراد است.

وی با بیان اینکه هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما قصد داریم به افرادی که در زمینه‌های مختلف فعالیت‌ می‌کنند، نشان دهیم که اگر کسی بخواهد در زمینه قرآن، آثار فاخری تولید کند، منابع گسترده‌ای دارد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی استعدادهای قرآنی را یکی دیگر از اهداف برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها عنوان کرد و گفت: این هفته‌ها در استان‌هایی هم‌چون کرمانشاه، فارس، اردبیل، ایلام، کردستان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

امیرنیا گفت: اگرچه در گام نخست ما فکر می‌کردیم 50 درصد از دستگاه‌ها در برگزاری این هفته‌ها با ما مشارکت داشته باشند، اما به لطف خداوند حدود 90 درصد از دستگاه‌ها برای برگزاری و حمایت از این برنامه اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: طبق پیشنهاد استان‌ها در این هفته‌ها برنامه‌های مختلفی هم‌چون تجلیل از شهدای قرآنی با عنوان قرآن و ایثار، نصب المان‌های قرآنی در بوستان‌ها و میادین شهرها و ایجاد موزه‌های قرآنی در استان‌ها تدارک دیده شده است.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفته‌های قرآن و عترت در نیمسال دوم سال، آذرماه در استان فارس و در استان‌های کرمانشاه، اردبیل، کردستان و سیستان و بلوچستان دی‌ماه برگزار می‌شود؛ همچنین استان‌های مازندران، ایلام و کرمان هم‌زمان با دهه مبارک فجر هفته‌های قرآن و عترت را برگزار می‌کنند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار