سنندج؛

برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در کردستان

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی_هنری مساجد کردستان از برگزاری جشنواره قرآنی «مدهامتان» در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،کامل گلباغی گفت: دهمین جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان به منظور جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی - هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره قرآنی در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری در هفت رشته حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰جزء، تصحیح قرائت و اذکار نماز، اذان، ترتیل و قرائت برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با بیان اینکه مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان بیجار برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره در شهرستان قروه نیز برگزار شد و در هفته آتی جشنواره مدهامتان در دیگر شهرهای استان نیز برگزار می‌شود.

گلباغی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط ‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی درپایان گفت: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن بین ائمه جماعات مساجد از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.