سنندج؛

کردستان غرق در ماتم و عزا ی عاشورای حسینی شد

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی، دسته های مختلف مردم عزادار شهرستان های مختلف استان کردستان در سطح خیابان های شهر به سینه زنی، زنجیر زنی، ذبح قربانی، پخش نذورات و تعزیه خوانی پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مردان، زنان و کودکان با حضور خود در دسته های عزاداری، حزن و اندوه خود را در روز شهادت ابا عبدالله(ع) و یاران وی نشان دادند.

مردم و هیات های مذهبی این خطه ایران اسلامی، از اول محرم با برافراشتن بیرق های عزا و نصب پرده های سیاه بر در و دیوار منازل، ادارات، بازار، مساجد، حسینیه ها و تکایا در عزای حضرت امام حسین (ع) به سوگ نشسته اند.

در مکان های مذهبی، جلسات عزاداری، مرثیه، سخنرانی و زیارت عاشورا برپا شده است و عشق و علاقه پرشور نوجوانان و جوانان به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را به مراسم زنجیر زنی و سوگواری امام سوم شیعیان و یاران با وفایش کشانده است.

در شهرستان سنندج مرکز استان کردستان نیز خیابان های مرکزی شهر با اهتزاز پرچم های امام حسین (ع) از سوی عزاداران حسینی و حضور دسته های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی، رنگ و روی دیگری پیدا کرده است.

مردم متدین کردستان همچون دیگر استان های کشور در بزرگداشت مناسبت های مختلف همچون عاشورای حسینی، دارای آداب و رسوم ویژه ای هستند و با برگزاری برنامه های مخصوص این ایام را گرامی می دارند.

ارادت مردم این دیار به امام حسین(ع) انکارناپذیر است و منابع و کتاب های نویسندگان و شعرای این منطقه به روشنی گویای این حقیقت است.

اشعار نغز شعرای کرد اهل سنت به زبان های فارسی، کردی و عربی نشان از ارادت فراوان مردم کردستان به اهل بیت پیامبر(ص) به ویژه حضرت امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.