کمیته چهار جانبه: اسرائیلی ها و فلسطینی ها خویشتندار باشند

نمایندگان کمیته چهارجانبه سازش خاورمیانه، رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها را به آرامش و حفظ خویشتنداری فراخواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوا، نمایندگان گروه چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورمیانه (سازمان ملل ، امریکا ، اتحادیه اروپا و روسیه )‌ روز جمعه در بحبوحه تشدید تنش ها بین اسرائیل و فلسطینی ها آرامش و خویشتن داری طرفین را خواستار شدند.

در بیانیه مشترک صادر شده بعد از نشست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیکلای ملادنوف هماهنگ کننده خاورمیانه سازمان ملل و جان کری وزیر خارجه امریکا در پایتخت اتریش آمده است: «گروه چهارجانبه نگرانی شدید خود را از ادامه تشدید تنش ها بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها ابراز می دارد. گروه چهارجانبه همه اشکال ترور و خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می کند.»

این گروه همچنین از اسرائیل خواست تا با اردن برای حفظ وضعیت فعلی مکانهای مقدس در بیت المقدس هم در حرف و هم در عمل همکاری کند.

موگرینی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت هدف این نشست «ارسال پیامی متحد به دوستان اسرائیلی و فلسطینی ما در این لحظات تنش و خشونت است.»

در بیانیه گروه چهار بر لزوم احیا آرامش تاکید شده و حداکثر خویشتنداری و اجتناب از اقدامات و سخنان تحریک آمیز درخواست شده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار