واشنگتن: حملات روسیه در سوریه باعث قدرت گرفتن داعش شده است

آمریکا مدعی شد که حملات نظامی روسیه در سوریه به قدرت گرفتن داعش انجامیده و تاکنون ده‌ها غیرنظامی را از پای درآورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این سخنان را سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست روز گذشته شورای امنیت ایراد کرد.

پاور با اشاره به تحلیلی که اخیرا رویترز آن را براساس بیانیه‌های وزارت دفاع روسیه منتشر کرده، گفت: 80 درصد از حملات روسیه در سوریه در مناطقی انجام شده که داعش در آنجا حضور ندارد. حملات علیه گروه‌های غیر افراطی گرا در سوریه که از سوی مسکو انجام می‌شود باعث قدرت گرفتن داعش شده که از این حملات برای پیشروی در حلب سو‌ء استفاده می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: از زمانی که حملات روسیه در سوریه آغاز شده، نقشه درگیری‌ها در این کشور به نفع داعش تغییراتی را شاهد بوده است و همان گونه که سازمان ملل اعلام کرده این حملات باعث آوارگی 85 هزار سوری از مناطق مسکونی‌شان شده است.

سامانتا پاور که کشورش نیز با دیگر همپیمانانش در سوریه دست به عملیات نظامی می‌زند و با انتقادات زیادی نیز مواجه است، گفت: حملات روسیه دست کم 100 غیرنظامی را در سوریه از پای درآورده و باعث نابودی برخی از زیرساخت‌های این کشور شده است.

آمریکا خود نیز از سوی جامعه حقوق بشری و نیز دولت سوریه متهم است که در حملات خود تاکنون چندین غیرنظامی را از پای درآورده و با این وجود عملیات هوایی آن تاثیری بر کاهش قدرت داعش نداشته است.

منبع: ایسنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.