نگرانی آمریکا از نزدیک شدن عراق به روسیه

جان آلن، هماهنگ کننده سیاست‌های آمریکا در مبارزه با گروه افراط‌گرای مسلح داعش اعلام کرد واشنگتن نگران نزدیک شدن بغداد به مسکو است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جان آلن، هماهنگ کننده سیاست‌های آمریکا در مبارزه با گروه افراط‌گرای مسلح داعش، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد واشنگتن نگران نزدیک شدن بغداد به مسکو است.

بر اساس این گزارش، از بیست و ششم سپتامبر مرکز هماهنگی بغداد شامل چهار کشور روسیه، سوریه، عراق و ایران به جمع آوری، پردازش و تبادل اطلاعات درباره فعالیت گروه داعش مشغول است. با این حال آمریکا به تشکیل این اتحاد چهارجانبه روش خوش نشان نداده و نگرانی‌های خود را در این باره پنهان نکرده است.

به نوشته نشریه الشرق الاوسط، جان آلن به حیدرالعبادی ، نخست وزیر عراق، اعلام کرده است که واشنگتن نگران پیامدهای اتحاد روسیه با عراق است. این روزنامه به نقل از جان آلن افزود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مایل به ادامه نقش واشنگتن در مبارزه با داعش است. آیا عراق نباید در این زمینه ممنون آمریکا باشد.

جان آلن همچنین از نخست وزیر عراق خواسته است با روسیه در مبارزه با داعش همکاری نکند. حیدر العبادی نیز در پاسخ تاکید کرده که قبول این خواسته امکان پذیر نیست. به نوشته الشرق الاوسط، حیدر العبادی خاطر نشان کرده است که دولت عراق در صورت نیاز اقدامات خود را با آمریکا و متحدان این کشور در مبارزه با داعش هماهنگ خواهد کرد.

از اوت سال دو هزار و چهار آمریکا و متحدانش حملاتی هوایی را بر ضد مواضع داعش در عراق انجام می‌دهند. این کشورها همچنین از سپتامبر سال دو هزار و چهارده بر ضد داعش در سوریه وارد عمل شدند.

سی‌ام سپتامبر روسیه طبق تصمیم ولادیمیر پوتین و همچنین درخواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه، عملیات نظامی خود را بر ضد داعش در سوریه آغاز کرد. به گفته مقامات دو کشور، جنگنده‌های روسی پس از انجام هماهنگی‌های لازم با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و سوریه، در حملات خود پایگاه‌های نظامی و مراکز ارتباطی داعش را در سوریه هدف قرار می‌دهند.

منبع: تابناک

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار