جان آلن: درمبارزه با داعش با ایران همکاری نداریم

نماینده آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضمن اعلام اینکه واشینگتن در مبارزه با داعش، با ایرانی‌ها همکاری نمی‌کند، اذعان کرد بحران سوریه از راه نظامی حل نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، جان آلن ، فرمانده ائتلاف بین المللی علیه گروه  تروریستی داعش گفت : یک سال از تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش می گذرد .  ما باید از تجربیاتی که طی یک سال گذشته داشته ایم درس بگیریم . وقتی به وقایع یک سال گذشته نگاه می کنیم ، شاهد پیشرفت بسیاری هستیم . 

وی افزود: پس از تشکیل دولت حیدر عبادی،  نخست وزیر عراق، وی توانست به شکل غیرقابل انتظاری قدرت را به دولت عراق بازگردانده و دولت را مجددا احیا کند . از آن زمان به بعد شاهد پیشرفت های سیاسی عمده ای در عراق بوده ایم . وی مرحله به مرحله برای عقب راندن داعش و احیای انسجام و یکپارچگی عراق به خوبی عمل کرد.

وی گفت: جامعه بین المللی اقداماتی را از سال گذشته برای مبارزه با داعش  آغاز کرد. ما داعش را بدترین دشمن خود در منطقه دانسته و آنچه در توان داشتیم علیه آن انجام دادیم. 

آلن ادامه داد:  ما با دولت عراق و شخص عبادی ، وزیر دفاع عراق در مسیر مبارزه با داعش هماهنگ هستیم . ما با نیروهای وزارت دفاع عراق کاملا هماهنگ هستیم. ما همچنین با وزارت کشور عراق برای آموزش نیروهای پلیس عراق همکاری گسترده ای داریم .

وی در ادامه گفت: ما در مسیر مبارزه با داعش با ایرانی ها همکاری نداشته و هیچ هماهنگی خاصی با آنها نداریم .

نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی همچنین اعلام کرد: برای آزادسازی موصل نمی توانیم زمان خاصی را مشخص کنیم . آزادسازی موصل در زمانی اتفاق می افتد که آمادگی لازم و کافی را برای این کار به دست آورده باشیم . 

وی افزود: ما برای آزادسازی دیگر مناطق عراق در حال برنامه ریزی هستیم . مناطقی از کردستان که در زمان هجوم داعش به شهر اربیل اشغال شده بود ، کاملا آزاد شده اند 

 جان آلن ادامه داد: در سوریه نیز بخش بزرگی از مناطق مرزی که پیش از این در دست داعش بوده آزاد شده است. ما تمام توان خود را برای تضعیف داعش در سوریه به کار گرفته ایم . این اقدام به نفع نیروهای امنیتی عراقی است . بر همین اساس طی یک سال گذشته ، داعش ضربات سهمگینی را متحمل شده است . 

وی ادعا کرد : ما برای سوریه برنامه بلند مدتی برای نبرد با داعش داریم . می خواهیم گروهی از نیروهای سوری( معارضان سوری) را به خوبی برای شکست داعش آموزش دهیم. ما علاوه بر کرد‌ها ، ترکمن ها و اعراب سوری را در این زمینه آموزش داده و به موفقیت های چشمگیری رسیدیم . ما از این افراد به خوبی حمایت کردیم . به آموزش نیروهای سوری باز هم ادامه خواهیم داد ؛ چون اطمینان داریم ، تربیت این نیروها برای نجات سوریه ضروری است 

وی  در ادامه مدعی شد: «ما نمی خواهیم بشار اسد جزئی از برنامه ما برای نجات سوریه باشد . این چیزی است که مردم سوریه نیز خواستار آن هستند . ما در حال حاضر به دنبال تربیت نیروهای نظامی برای مبارزه با بشار اسد نیستیم . این چیزی نیست که در حال حاضر به دنبال آن باشیم . در حال حاضر می خواهیم نیروهای سوری برای دفاع از خود آموزش دهیم .»


نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در بخشی دیگر از سخناانش گفت:  ما گفتگوهای بسیار نزدیکی با روسیه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه انجام داده ایم . معتدیم نبرد سوریه تنها با ابزارهای مسالمت آمیز پایان خواهد یافت . راه حل نظامی بحران انسانی خطرناکی را در منطقه ایجاد خواهد کرد .

وی گفت: «ما خواستار همکاری با روسیه و دیگر کشورهای خارج از منطقه برای رسیدن به یک راه حل انتقالی در سوریه هستیم که شامل بشار اسد نباشد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار