امیر سحرخیز عضو هیأت انتخاب فیلم‌های کوتاه پویانمایی:

ساختن فیلم کوتاه مهارت بیشتری نیاز دارد

ساختن فیلم کوتاه به دلیل محدودیت‌های قصه‌گویی و زمان بسیار حائز اهمیت است، کسی که در این حوزه موفق باشد بدون شک می‌تواند در فیلم بلند و سینمای حرفه‌ای هم موفق باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ امیر سحرخیز افزود: این جشنواره به‌عنوان اتفاق مهمی درزمینه فیلم کوتاه هرساله برگزار می‌شود؛ بسیاری از بزرگان فیلم‌سازی معتقدند جشنواره فیلم کوتاه یک سکوی پرتاب برای استعدادهایی است که در این زمینه کار می‌کنند و می‌تواند مهم‌ترین نقطه شروع برای همه فیلم‌سازان باشد که به‌جای بهتری برسند.

وی ادامه داد: برای من همیشه حواشی جشنواره‌ها با طیف گسترده، تنوع سلایق و اتفاقاتی که باعث می‌شود فیلم‌سازان قدیمی و جدید دورهم جمع شوند جالب بوده است.

سحرخیز در خصوص اهمیت توجه به فیلم کوتاه گفت: جان ‌لستر که از بزرگ‌ترین انیمیشن‌سازان جهان است، مهم‌ترین امتیاز فیلم کوتاه را کوتاه بودنش می‌داند و می‌گوید فیلم کوتاه شبیه یک جعبه کوچک جواهر است که شما در آن جعبه می‌توانید مهم‌ترین داشته‌تان را بگذارید و می‌توانید یاد بگیرید، در آینده چگونه از یک جعبه بزرگ‌تر استفاده کنید. بنابراین کسانی که هم‌اکنون صاحب اسم و رسم در این رشته هستند، همه از فیلم کوتاه شروع کرده‌اند و به نظر من ساختن فیلم کوتاه مهارت بیشتری نسبت به فیلم بلند می‌خواهد.

این انیماتور افزود: ساختن فیلم کوتاه به دلیل محدودیت‌های قصه‌گویی و زمان بسیار حائز اهمیت است، کسی که در این حوزه موفق باشد بدون شک می‌تواند در فیلم بلند و سینمای حرفه‌ای هم موفق باشد و مسیر کوتاه‌تری را طی کند.

این مدرس انیمیشن تنوع تکنیک را از بهترین اتفاقات امسال جشنواره دانست و گفت: از زمانی که ابزار دیجیتال وارد شد، تکنیک‌های سنتی رفته‌رفته فراموش شدند و فیلم‌سازان به این ابزار وابسته می‌شدند؛ اتفاق مثبت امسال این بود که از هر نوع تکنیکی اعم از سنتی و دیجیتال در جشنواره امسال یک نماینده حضور دارد.

وی در خصوص نقاط ضعفی که در آثار امسال جشنواره وجود داشت، گفت: مشابهت موضوع و تکراری بودن ایده‌ها و قصه‌ها همچنان از نقاط ضعف آثار پویانمایی در جشنواره است؛ درواقع به همان اندازه که تکنیک‌ها متنوع بودند فیلم‌نامه‌ها مشابه و تکراری بودند.

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار