پیشروی نیروهای سوری با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه

برنامه پشتیبانی نیروی هوایی روسیه از عملیات زمینی نظامیان سوری، با گذشت ۲۱ روز عملیات بمباران مواضع گروه‌های تروریستی به ویژه داعش توسط جنگنده‌های روسی در سوریه با همکاری ارتش این کشور، در حال گسترش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه همزمان با کاهش شمار عملیات بمباران جنگنده‌های روسی از 60 هدف به کمتر از 40 موضع در چند روز گذشته، اعلام کرد که این تغییرات به علت تغییر موضع گروه‌های تروریستی و همچنین فرار تروریست‌ها از مواضع منهدم شده است.
 
در آخرین بیانیه شرح عملیات نظامی در سوریه توسط این وزارتخانه که شنبه شب انتشار یافت، اعلام شد با توجه به نابود شدن 500 هدف تروریست‌ها در جریان بمباران‌ها و موشکباران، تروریست‌ها برای تجدید قوا و فرار از ادامه عملیات ضد تروریستی مواضع جدیدی انتخاب کرده‌اند.

اصلی‌ترین عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها نزدیک شهر حلب است که همزمان با اقدامات زمینی نظامیان سوری، جنگنده‌های روسی ده‌ها هدف گروه‌های تروریستی به ویژه داعش را در این منطقه نابود کرده و اکنون ارتش سوریه در موقعیت برتر نظامی و تهاجمی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، با توجه به انهدام بسیاری از انبارهای مهمات و سوخت تروریست‌ها در پایگاه‌های هدف گرفته شده، اکنون گروه‌های تروریستی برای افزایش توان مقابله، در حال تمرکز و تجمیع تسلیحات و نیازهای خود از مکان‌های دیگر به مواضع جدید و در حال سنگربندی هستند.

وزارت دفاع روسیه افزود: تحرکات جدید گروه‌های تروریستی به دقت توسط سامانه یکپارچه تجسسی پهپادها، رادارهای پرنده، سامانه‌های ماهواره‌ای و فضایی و همچنین کشتی شنود الکترونیکی در دریای مدیترانه به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا از اطلاعات آن در عملیات پیش رو علیه تروریست‌ها استفاده شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نتیجه عملیات ضدتروریستی جنگنده‌های سوخو و پشتیبانی‌های انجام گرفته سبب شده ارتش سوریه در موقعیت عملیات تهاجمی قرار گیرد که از آن حمایت خواهد شد.

روزنامه روسی «ماسکوفسکی کامسامولتس» نیز امروز به نقل از خبرنگار خود در لاذقیه سوریه نوشت: یگان‌های ارتش سوریه که در حال پیشروی به سوی مواضع تروریست‌ها هستند، با برخورداری از پشتیبانی‌های هوایی روسیه می‌توانند بیش از گذشته به هجوم خود ادامه دهند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار