شرکت بیش از 9 میلیون دانش‌آموز در انتخابات شورای دانش‌آموزی

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 90 هزار واحد آموزشی و با حضور بیش از 9 میلیون دانش آموز خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  نشست هجدهمین دوره انتخابات دانش‌آموزی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.
 
در این نشست علی اکبرزاده انتخابات شورای دانش‌آموزی را فرصتی برای دانش‌آموزان دانست تا حضور خود را در مدرسه پر رنگ تر کند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات از پنجم آبان ماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: این مراسم همزمان در سراسر کشور  و در بیش از 90 هزار واحد آموزشی برقرار است.

علی اکبر زاده تصریح کرد: این انتخابات از دانش‌آموزان سوم ابتدایی و مقاطع بالاتر حضور دارند و ترتیب انتخاب دانش‌آموزان را نیز مورد بررسی قرار داد.
 
مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در مقطع ابتدایی بین 101 تا 150 نفر 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل هستند و برای تعداد بیش از 150 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 عضو علی البدل تعیین می‌گردد. 

وی در خصوص ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مقطع اول و دوم متوسطه نیز بیان داشت: تا 150 نفر دانش‌آموز 5 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند و از 250 نفر تا 350 نفر 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل انتخاب می‌شوند و نهایتا از 55 نفر به بالا 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل برگزیده می‌شوند. 

روند برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی 
علی اکبرزاده در خصوص روند برگزاری این مراسم گفت: تبلیغات کاندیدا قبل از برگزاری انتخابات شروع می‌شود و در این خصوص نظارت مدیر مدرسه و سایر همکاران وجود دارد.

وی همچنین در خصوص نوع تبلیغات دانش‌آموزان گفت: قول هایی که دانش‌آموزان برای انتخاب شدن برای هم مدرسه‌ای‌های خود تعیین می‌کنند جالب توجه است.
 
وی با بیان اینکه این انتخابات در 250 هزار واحد آموزشی مختلف برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این شوراها فرصتی است تا دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدرسه حضور بیشتری پیدا کنند و در همین راستا اعضای شورای دانش‌آموزی پس از برگزیده شدن در شورای دبیران ، انجمن اولیا و مربیان و تصمیم گیریهای مدیران آموزشی حضور خواهند داشت.
 
علی اکبرزاده خاطر نشان کرد: البته نباید از این مورد هم غافل شد که دانش‌آموزان در این مرحله را پختگی لازم را ندارند و نقش مدیر بسیار موثر است. از این رو مدیران باید نظارت کافی بر دانش‌آموزان داشته باشند.

وی افزود: در واقع شوراهای دانش‌آموزی بازوهای فکری و عملیاتی مدیران مدرسه هستند و این شوراها فرصتی مغتنم برای مدیران است تا دانش آموزان را در فعالیت‌های مدرسه شرکت دهند. 

مدیر کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال اهتمام جدی برای هرچه بهتر اجرا شدن انتخابات شورای دانش‌آموزی وجود خواهد داشت گفت: ارزشیابی جدی برای سنجش عملکرد دانش‌آموزان انجام می‌شود .
 
وی این نکته را هم یادآور شد که تابستان گذشته دو همایش برای انتخاب شوراهای برتر برگزار شد و رویکرد اصلی این دو همایش انتخاب شوراهای دانش‌آموزی با عملکرد مثبت بود و سعی بر این است تا این شوراها هر چه بیشتر تقویت شوند.

وی اظهار داشت: از نهادهای دیگر نظیر وزارت کشور،‌استانداری‌ها و بخشداری‌ها، تقاضا داریم تا در روند برگزاری انتخابات حضور داشته باشند. همچنین اولیا می‌توانند در ترغیب فرزندان خود نقش بسیار موثری ایفا کنند.

علی اکبرزاده در پایان گفت: روز انتخابات شورای دانش‌آموزی پیام رئیس جمهور قبل از انتخابات بیان خواهد شد و تمام مسئولان آموزش و پرورش در این مراسم حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار