شیرازی: برنامه همایش آسیب‌شناسی داوری لیگ برتر را تشریح کرد

رییس هیئت فوتبال تهران اظهار کرد: نخستین همایش علمی آسیب‌شناسی داوری لیگ برتر در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار خواهد شد.

حبیب‌اله شیرازی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح برنامه‌های همایش علمی آسیب‌شناسی داوری فوتبال لیگ بتر اظهار کرد: نخستین همایش علمی آسیب‌شناسی داوری فوتبال در کشور روز شنبه با حضور کارشناسان داوری،رسانه،پزشکی و مسئولان فدراسیون و نمایندگان داوران کشور در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار خواهد شد.کار تخصصی است و محدودیت دعوت داشته‌ایم برای این همایش تا آنجا که توانستیم از افرادی دعوت کرده‌ایم که بتوانند به رفع مشکلات موجود داوری کمک کنند.

در ابتدای همایش ابتدا رییس فدراسیون صحبت‌هایی را مطرح خواهند کرد و سپس اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال که پزشک هستند به بررسی مشکلات بینایی داوران خواهد پرداخت و اینکه داوران مشکل دید و بینایی دارند و آیا نیاز است از داوران تست بینایی سنجی گرفته شود.بررسی آسیب‌های روانی وارد شده به داوران و بهم ریختن روحی‌روانی داوران معلول چه است؟

دکتر طهماسبی رواشناسی با موشکافی نقشی تغذیه داوران و تاثیر رسانه‌ها در تکرار اشتباهات داوران در لیگ برتر خواهد پرداخت. در قسمت رسانه‌ها هم مدیر رادیو ورزش به میزان تاثیرگذاری رسانه‌ها در نقش داشتن اشتباهات داوری می‌پردازد.

مشکلات مدیریتی داوران توسط نصیرزاده کنجکاوی می‌شود. نقش کمیته انضباطی در کم‌شدن حاشیه‌ها پیرامون داوری لیگ برتر فوتبال توسط رییس کمیته انضباطی مورد بررسی خواهد گرفت.

راهکارهای مربیان لیگ برتر برای رهایی از این مشکل موجود در داوری توسط مجید جلالی و علی منصوریان و برانکو سرمربی خارجی لیگ بتر و تحلیل اشتباهات داوری با کشورهای خارجی دیگر می‌پردازد.

و از جامعه داوری فوتبال هم اصفهانیان و مسعود عنایت، روسای کمیته داوران و رییس دپارتمان داوری و علیرضا فغانی و محسن ترکی به نمایندگی از داوران لیگ بتر فوتبال و علی خسروی و رامین حقیقی‌زاده عضو کانون داوران به بازگوکردن مشکلات داوران و چگونگی رفع آن خواهند پرداخت.

رییس هیئت فوتبال تهران در پایان خاطرنشان کرد: این قبیل همایش‌ها باز هم برگزار خواهد شد و می‌خواهیم داوری فوتبال کشور را از حالت سنتی به مدرن تغییر دهیم، در این راه از همه کارشناسان داوری و دانشگاهی و رسانه‌ای کمک می‌طلبیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار