تاریخچه بازی های تراکتورسازی و فولاد/ برتری آماری سرخ های جنوب

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز فردا در حالی به میهمانی تیم فولاد خوزستان می رود که در هفت رویارویی لیگ برتری دو تیم در اهواز هیچ گاه نتوانسته میزبان خود را شکست دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هشتم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا جمعه با انجام هفت دیدار باقی مانده به پایان می رسد و طی آن در یکی از بازی های مهم، از ساعت ۱۷:۱۰ جمعه تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در خانه تیم فولاد خوزستان به میدان می رود.

اما دو تیم پیش از رویارویی این هفته خود، در لیگ برتر ۱۴ بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن سه پیروزی برای تراکتورسازی، شش پیروزی برای فولاد و پنج مساوی بوده است.

نکته جالب توجه اینکه تیم تراکتورسازی هر سه برد خود برابر فولاد را در تبریز به دست آورده اما تیم فولاد پنج بار در اهواز  و یک بار در تبریز برابر تراکتورسازی به برتری رسیده است. با این حساب طی ۱۴ رقابت دو تیم در تاریخ لیگ برتر، فولادی ها در دوره اول لیگ برتر سه بر صفر در تبریز و دو بر صفر در اهواز برابر تراکتورسازی پیروز شدند.

پس از آن دوره تراکتورسازی به لیگ دسته اول سقوط کرد اما در بازگشت دوباره سرخپوشان تبریز به لیگ برتر، آنها در دوره نهم موفق شدند در تبریز از سد فولاد خوزستان بگذرند و صاحب اولین برد لیگ برتری شان برابر این تیم اهوازی شوند. بازی برگشت دو تیم در لیگ نهم در اهواز نیز به تساوی یک بر یک انجامید.

در دوره دهم، هر دو بازی رفت و برگشت دو تیم ابتدا در اهواز و سپس در تبریز با نتیجه مساوی مشابه یک بر یک به پایان رسید.

در یازدهمین دوره لیگ برتر، هر دو تیم موفق به پیروزی در یکی از این بازی ها شدند بطوریکه تیم فولاد در اهواز به پیروزی دو بر یک رسید و در بازی برگشت تراکتورسازی موفق به ثبت بهترین نتیجه خود برابر فولاد با حساب دو بر صفر شد.

در لیگ دوازدهم، بازهم فولادی ها در بازی رفت میزبان بودند و توانستند طی یک بازی پرگل، تراکتورسازی را سه بر دو شکست دهند. در بازی برگشت تیم تراکتورسازی در تبریز نتوانست شکست بازی رفت را جبران کند و به نتیجه مساوی یک بر یک قناعت کرد.

در دوره سیزدهم، این بار تراکتورسازی میزبان بازی رفت شد و بازی دو بر دو مساوی شد تا فولاد بازهم با یک امتیاز از تبریز برود. در بازی برگشت اما فولادی ها طبق عادت، برابر تراکتورسازی پیروز شدند و این بار نتیجه دو بر یک در تابلوی ورزشگاه نقش بست.

در لیگ چهاردهم تراکتورسازی توانست بازی رفت را در تبریز با نتیجه دو بر یک پیروز شود اما در بازی برگشت فولادی ها سنت شکنی نکردند و این بار نیز به مانند لیگ دوازدهم، با نتیجه پرگل سه بر دو از سد تراکتورسازی گذشتند.

در ۱۴ مصاف لیگ برتری دو تیم تراکتورسازی و فولاد، تیم تراکتورسازی زننده ۱۷ گل و تیم فولاد زننده ۲۲ گل بوده است. در این تعداد بازی، دو بار تیم تراکتورسازی (بازی های رفت و برگشت دوره اول لیگ برتر) و دو بار تیم فولاد (بازی رفت لیگ نهم و بازی برگشت لیگ یازدهم) از گشودن دروازه رقیب خود عاجز مانده اند و به غیر از آن، هر دو تیم در ۱۲ بازی از ۱۴ دیدار رو در رو با حریف موفق به گلزنی شده اند.

گفتنی است تیم تراکتورسازی تبریز در شش بازی اخیر دو تیم در لیگ برتر فقط یک بار موفق به شکست رقیب هم رنگ اهوازی اش شده است. آخرین تساوی دو تیم در هفته سیزدهم لیگ سیزدهم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز بوده است.

پانزدهمین رویارویی لیگ برتری دو تیم فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز این بار از چارچوب بازی های هفته هشتم پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۱۷:۱۰ فردا جمعه در ورزشگاه غدیر اهواز به انجام خواهد رسید.

پیروزی تیم تراکتورسازی در این بازی که به واقع هشتمین مصاف لیگ برتری این تیم تبریزی برابر فولاد در اهواز خواهد بود، اولین برد تراکتور در خانه فولاد تلقی خواهد شد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار