شیراز؛

توسعه منابع انسانی در گرو توجه به قشر تحصيل کرده

مراسم دانشجويان جديدالورود سال تحصيلي 95-94 دانشگاه جهرم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل فرمانداری ويژه شهرستان جهرم، معاون استاندار ، ضمن تبريک به دانشجويان جديدالورود در خصوص راهيابی آنان به دانشگاه جهرم، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به وزارت آموزش عالی و  دانشگاه ها دارد و این امر حاکی از اهمیت دادن به علم و دانش در جامعه اسلامی است.
صحرائیان با بیان اینکه در جهان امروز پيشرفت و توسعه كشورها بر مبنای علم و دانش استوار است افزود: راه توسعه و پیشرفت کشور تولید ثروت از طریق دانش است و در این راستا دانشجويان وظيفه خطيری در توسعه متوازن و پيشرفت همه جانبه در کشور بر عهده دارند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مجموعه های دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی نقش دانشگاه ها را در اصلاح امور بی بديل ذکر کرد و افزود: باوفاق، همدلی و هم انديشی عمومی براي دستيابی هر چه بيشتر به توسعه علمی، آموزشی و اعتلای فرهنگی و ترويج فرهنگ اسلامی باید تمام ظرفيت های خود را به منظور دستيابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار بندیم.

فرماندار ويژه شهرستان جهرم تصریح کرد: دولتمردان جمهوری اسلامی به مقوله تعليم و تربيت توجه ویژه دارند و این امر باعث رشد و شکوفايی جامعه خواهد شد چرا که توسعه منابع انسانی، که آن هم در گرو توجه به قشر تحصيل کرده است از محوری ترين و اساسی ترين اهداف دولت يازدهم است.

صحرائیان مشارکت دانشجويان در عرصه فعاليت‌های فرهنگی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویان نیازمند محيط با نشاط توام با اميد و تقويت روحيه تعهد هستند لذا حضور آنان در صحنه های علمی و فرهنگی اجتماعی با هدف توسعه حوزه مشارکت دانشگاهيان در فعاليت های فرهنگی و الگو سازی فرهنگی مبتنی بر انديشه ناب اسلامی ضروری است.

وی اظهار اميدواری کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با همدلی و  همزبانی باید توجه ویژه ای به مسائل دانشگاه ها و امور دانشجویان داشته باشند تا شاهد پيشرفت و توسعه بيش از پيش اين دانشگاه در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی باشيم.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.