مشهد؛

"تب سرد روی پیشانی داغ، "شرم و دغدغه" و "پناهنده"سه اثر برگزیده جشنواره رضوان

اختتامیه جشنواره رضوان با اعلام برگزیدگان بخش مسابقه و تجربه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان (رضوان) شب گذشته در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار و برگزیدگان بخش مسابقه و تجربه معرفی شدند.

در بخش مسابقه جشنواره نمایش ها از نظر پوستر و بروشور، موسیقی، طراحی لباس و صحنه، بازیگری و کارگردانی و نمایشنامه نویسی داوری شدند.

سه اثر برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نمایش "تب سرد روی پیشانی داغ" به کارگردانی مهدی ضیاچمنی، "شرم و دغدغه" به کارگردانی سیدجواد اشکذری و"پناهنده" به کارگردانی حسین اکبرپور از مشهد معرفی شدند و قرار استاین نمایشها به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شوند.

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد به محمدرضا صولتی بخاطر نمایشهای "شرم و دغدغه" و "تب سرد روی پیشانی داغ" تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به عارفه معماریان برای بازی در نمایش "عطر تقلبی" اختصاص یافت.

سیدجواد اشکذری برای نمایش "شرم و دغدغه" رتبه نخست کارگردانی را از آن خود کرد.

هیات داوران ضمن تقدیر از نمایش "واحد ۱۶۴ مرگ" به نویسندگی عارفه بهرامی، سحر رضوانی برای نمایشنامه "بی آن که بدانیم به عمق برف افزوده شد" برگزیده این دوره جشنواره معرفی کرد.

همچنین مدیرامور فرهنگی، هنری شهرداری مشهد از نمایشهای "سردسیر"، "اتاق انتظار" و "پناهنده" از مشهد و "قلاده طلا برای یک سگ خانگی" از سبزوار تقدیر و کمک هزینه ای برای اکران مناسب تر به آنها اختصاص داد.

در بخش تجربه های جشنواره، بخش های طراحی گریم، طراحی نور، طراحی لباس، طراحی پوستر و بروشور، طراحی صحنه، ساخت و انتخاب موسیقی، بازیگری مرد و زن، نمایشنامه نویسی و کارگردانی مورد داوری قرار گرفتند.

نمایش " روز عزیز مرده" به کارگردانی مژده رحمانزایی با ۳ جایزه برگزیده و ۴ تقدیر بیشترین جوایز این بخش را از آن خود کرد.

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد به امیرحسین رحیمی برای نمایش" آخرین رویا" و جایزه بهترین بازیگری زن به زینب مشعلدار برای نمایش"برمودا" تعلق گرفت.

بیست و پنجمین جشنواره استانی تئاتر با رقابت ۱۶ نمایش، ۱۰ اثر از مشهد و ۶ اثر از شهرستان ها از 16 الی 20 مهر برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.