تاکید مانوئل والس بر لزوم گفتگو با ایران برای حل بحران سوریه

نخست وزیر فرانسه ضمن تکرار ادعاهای خصمانه این کشور علیه بشار اسد، بر اهمیت گفتگو با ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، در مصاحبه با این شبکه بار دیگر بر موضع پاریس درباره اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نمی تواند در آینده این کشور جایی داشته باشد، تاکید کرد.

والس گفت: موضع فرانسه درباره بحران سوریه ثابت است و باید به روند سیاسی میان مخالفان و نظام سوریه بدون بشار اسد دست پیدا کرد. طرف های مختلف مربوط به بحران سوریه مانند کشورهای همسایه، ایران، ترکیه و روسیه باید با یکدیگر گفتگو کنند. 

وی افزود: بدون شک کشورهای عربی و دیگر شرکای ما موضع متفاوتی با روسیه دارند. موضع پایدار فرانسه مبتنی بر این است که ما با دشمنی به نام گروه داعش روبرو هستیم که از سوریه برای حمله به کشورهای ما از جمله فرانسه برنامه ریزی می کند. به همین علت فرانسه تصمیم گرفت حملات مربوط به داعش را در سوریه هدف قرار دهد. 

نخست وزیر فرانسه خاطر نشان کرد: به اعتماد ما باید روند سیاسی شامل مخالفان میانه رویی که با بشار اسد می جنگند و نیز افرادی از نظام سوریه شکل بگیرد، اما ما معتقدیم رئیس جمهور بشار اسد نمی تواند بخشی از راه حل باشد. 

مانوئل والس گفت: فرانسه میان آوارگان بر اساس دین آنها تبعیض قائل نمی شود. فرانسه برای پذیرفتن 30 هزار آواره آمادگی دارد. ما نمی توانیم میان مسیحیان و مسلمانان در بین آوارگان تبعیض قائل شویم. آواره صرفنظر از دین، شرایط یا رنگ پوستش آواره است. حق پناهندگی مبتنی بر مسایل دینی نیست. 

وی در ادامه گفت: فرانسه برای دادن حق پناهندگی به کسانی که باید پناهندگی دریافت کنند، آمادگی دارد. ما امیدواریم آوارگان را بپذیریم. ما درباره مسیحیان شرق که در عراق سرکوب شدند چنین کاری انجام دادیم و همه اقلیت ها را خواهیم پذیرفت. مانند ایزدی ها که از عراق گریخته‌اند. 

والس که به قاهره سفر کرده بود، افزود: دولت فرانسه شراکت با مصر را راهبردی می داند و برای تثبیت و گسترش توافقنامه های اقتصادی با ریاض هم تلاش می کند. هیئتی از نمایندگان صد و پنجاه شرکت فرانسوی من را در سفر به ریاض همراهی می کنند. بدون سرمایه گذاری امنیت و توسعه در منطقه محقق نمی شود. 

وی خاطر نشان کرد: ما اهداف حملات خود در سوریه را خودمان البته با هماهنگی متحدانمان مشخص می کنیم. گفتگو با روسها درباره سوریه ضروری است به شرط آنکه اهداف آنها مشخص باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار