فایننشال تایمز:

افزایش شدید بهای نفت بر اثر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد حملات هوایی مسکو در سوریه باعث تشدید درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه و افزایش شدید قیمت جهانی نفت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز، با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت بهای جهانی نفت از زمان آغاز حملات هوایی مسکو در سوریه، به‌شدت افزایش یافته است. «دیوید شپارد،» نویسنده گزارش مدعیست حملات هوایی روسیه ابعاد جدید و متزلزلی به تنش‌های کنونی منطقه خاورمیانه افزوده است. تشدید تنش‌های ژئوپولیتیک در منطقه و بروز نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تولید، باعث افزایش بهای جهانی نفت در اواخر هفته گذشته شد. 

«قیمت نفت خام برنت  از جمعه گذشته  تاکنون، 12 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از اواخر ماه اوت بوده است.» قیمت ها بعدازظهر جمعه شش درصد کاهش یافت، اما هر بشکه همچنان 52/65 دلار به فروش می رسد.

قیمت نفت خام «وست تگزاس اینترمدییت» نیز  هفته گذشته برای نخستین بار از ماه ژوئیه، با افزایشی مشابه به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسید. مقامات آمریکایی روز پنجشنبه مدعی شدند چهار موشک کروز روسیه به خاک ایران، یکی از اعضای اپک، اصابت کرده است. 

این روزنامه در ادامه نوشت حملات هوایی مسکو در سوریه به طور مستقیم عرضه نفت را تهدید نمی کند؛ اما هدف گرفتن شورشیانی که با دولت قانونی «بشار اسد،» رئیس جمهور سوریه، می جنگند، مسکو را در برابر کشورهای نفت خیر منطقه خلیج [فارس] مانند عربستان سعودی که بسیاری از معارضان سوری را حمایت می کنند، قرار داده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار