مشهد؛

خراسان رضوی رتبه نخست کیفیت اردوهای راهیان نور کشور را داراست

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: طی چند سال اخیر کیفیت اردوهای راهیان نور خراسان رضوی افزایش یافته است، به طوری که سال گذشته در بین 32 استان کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، سرهنگ علی اکبر افراسیابی در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در محل مجتمع آیه‌های مشهد افزود: این اردوی فرهنگی معنوی هرساله در بین اقشار مختلف بسیج با اشتیاق بیشتری برگزار می‌شود، امسال نیز 60هزار نفر سهمیه استان خراسان رضوی است که با شروع اعزام‌ها در 15مهرماه سال جاری آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی بابیان اینکه از مجموع 60هزار سهمیه اعزام راهیان نور 30هزار نفر را قشر دانش آموزی تشکیل می‌دهد گفت : که اثرگذاری و برکات معنوی این سفر روحانی براساس نظرسنجی‌هایی که آموزش و پرورش و سپاه در مناطق عملیاتی انجام داده است بیانگر این نکته است که 85درصد دانش آموزان پس از پایان اردو تقاضای شرکت در سال بعد را مطرح می‌کنند.

افراسیابی در ادامه به شاخصه‌های کیفی راهیان نور اشاره نمود و افزود: ارزیابی کیفی سفر راهیان نور با شاخصه‌های متفاوتی سنجیده می‌شود از جمله امکانات درمانی، امکانات مناسب اردوگاه اسکان، اجرای کارهای فرهنگی اثرگذار، به کارگیری از روحانیون مجرب که موجب تقویت معنویت بیشتر در نوجوانان و جوانان در این اعزام‌ها باشد و استفاده از قطار به جای اتوبوس در چند سال اخیر ضریب امنیت سفر راهیان نور بسیار بالا برده به طوری که خراسان رضوی بین تمامی استان‌های کشور بالاترین رتبه را تاکنون داراست.

معاون سپاه امام رضا(ع) به اردوی راهیان نور دریایی اشاره کرد و گفت: دوسال است که اردوی راهیان نور دریایی آغاز شده است که همانند مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب علاقمندان به استان بوشهر سفر می‌کنند و از جزایری که در زمان جنگ جزء مناطق عملیاتی بوده مثل جزیره خاک و ابوموسی با همکاری نیروی دریایی سپاه بازدید به عمل می‌آورند و با رشادت‌های نیروهای دریایی کشور نیز آشنا می‌شوند.

وی افزود: به دلیل اطلاع رسانی کم تاکنون استقبال زیادی در بخش راهیان نور دریایی نداریم ولی امیدواریم در سال‌های آینده تعداد داوطلبان افزایش یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.