مشهد؛

گردشگری زیارت، سیاحت وسلامت، محورهای اصلی گردشگری درمشهد

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت :گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت محورهای اصلی گردشگری در مشهد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت در همایش هواپیمایی فلای دبی گفت: بعد ار محور زیارت، مشهد قطب دوم گردشگري سلامت در ايران را دارد كه با توجه به دارابودن مراكز علمي و درماني زياد و ايجاد كريدورهاي ارتباطي در معادلات منطقه اي بسيار تاثير گذار است.

وی با بيان اينكه بايد در استان مقاصد گردشگري جديدي تعريف كنيم افزود: وجود مشاهير بزرگ علم و ادب ايران در خراسان همچون فردوسي، خيام، عطار در جذب گردشگر موثر است و مقاصد و محورهايي مانند كلات، نيشابور، تربت جام، گناباد از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به روند افزایش گردشگران خارجی در مشهد گفت: ورود گردشگران خارجي به مشهد روبه افزايش است لذا بايد به گونه اي برنامه ريزي كرد كه ماندگاري آنان نيز بيشتر شود و در حقيقت تجارت از دريچه گردشگري در مشهد توسعه يابد.

حسین زارع صفت با تاکید بر اینکه حضور شركت هاي خصوصي و ايرلاين ها مي تواند امكان رقابت سالم را براي ارائه خدمات بهتر فراهم كند تصریح کرد: يكي از راه هاي اصلي برون رفت از مشكلاتي مانند بيكاري و عدم درآمدزايي، توجه به توسعه گردشگري و نهادينه كردن فرهنگ گردشگري در ايران است و ما از سرمايه گذاران حوزه گردشگري در استان استقبال مي كنيم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.