تولید کتاب الکترونیک در کنار کتاب کاغذی باعث رونق کتاب‌خوانی می‌شود

کارگردان «ساختمان پزشکان» به ضرورت توجه جشنواره مجازی کتابخوانی به کتاب‌های الکترونیک اشاره و بیان کرد: خوب است در کنار کتاب کاغذی به کتاب‌های گویا و الکترونیک هم پرداخته و طیف مخاطبان بیشتری جذب شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه10؛ سروش صحت، یکی از داوران چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی، وجود جشنواره‌های مجازی و مسابقات کتاب‌خوانی را موثر بر رشد و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و افزود: این مسابقه‌ها، باعث ایجاد اشتیاق و انگیزه کتاب‌خوانی در افراد می‌شود.
 
به گفته کارگردان سریال «ساختمان پزشکان»، از تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره مجازی کتابخوانی هم می‌توان دریافت که این ایده مورد استقبال قرار گرفته و با تکرار و گسترش جشنواره‌های این چنینی، مردم گرایش بیشتری نسبت به کتاب‌خوانی پیدا می ‌کنند.

صحت با اشاره به این‌که میزان و مبلغ جایزه بر تعداد افراد شرکت‌کننده در یک مسابقه تاثیر می‌گذارد گفت: به هرحال انگیزه مادی بخش مهمی از ماجراست و بودجه‌ای که در این زمینه صرف شود، به هدر نمی‌رود و در جای درستی هزینه می‌شود. به عبارتی این کار، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است چون جامعه را به سمت کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگی پیش می‌برد. پس هرقدر بودجه بیشتری صرف کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» در پاسخ به این‌که با توجه به این که دنیای امروز، دنیای مجازی است و بچه‌ها از سنین پایین با تبلت و گوشی‌های هوشمند آشنا می‌شوند، به عقیده شما تولید کتاب‌های گویا و الکترونیک بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار می‌گیرد بیان کرد: ما باید به این سمت و سو برویم ولی تولید این قبیل کتاب‌ها، به معنیِ متوقف کردن چاپ کتاب کاغذی نیست، بلکه می‌شود در کنار صنعت چاپ، به تولید کتاب‌های گویا و الکترونیک هم پرداخت و طیف مخاطبان وسیع‌تری را در میان نسل جوان و نوجوان جذب کرد.

صحت درباره نحوه برگزاری جشنواره مجازی کتابخوانی نیز گفت: اغلب  جشنواره‌ها و مسابقات کتاب‌خوانی به صورت تستی برگزار می‌شوند؛ در حالی که پاسخ‌های این جشنواره به صورت تشریحی ارائه می‌شود. درست است تشریحی بودن پاسخ‌ها کار را برای داوران خیلی سخت‌تر می‌کند چون ما باید وقت بیشتری صرف کنیم و تمام جواب‌ها را به دقت بخوانیم ولی در عوض بررسی دقیق‌تر و قضاوت کامل‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. به نظرم افرادی که در این جشنواره به عنوان برنده انتخاب می‌شوند، واقعا صلاحیت برنده شدن دارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار