اتحادیه اروپا: حملات در بیت المقدس دورنمای صلح را تضعیف می کند

اتحادیه اروپا حملات و خشونت های اخیر در بیت المقدس را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوآ، دفتر امور خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرد هدف از حملات اخیر در بیت المقدس، نه تنها باعث ایجاد درد و رنج انسانی می شود، بلکه تضعیف دورنمای صلح است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بروکسل، در بیانیه سخنگوی دفتر امور خارجی اتحادیه اروپا آمده است :" راه حلی سیاسی برای مناقشه اسرائیل - فلسطین، از طریق مذاکرات، برای پایان دادن به درد و رنج انسانی همه طرف ها فورا مورد نیاز است ".

در این بیانیه آمده است :«‌ بسیار اهمیت دارد که همه طرف ها از همه شیوه های در دسترس خود برای محکوم کردن اقدامات خشونت بار، همکاری برای دستگیری و محاکمه عاملان این اقدامات، آرام کردن اوضاع و کمک به آرامش و ثبات استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است بیت المقدس یک شهر مقدس برای سه دین است و همه باید برای عزت و عدالت برای پیروان همه ادیان همکاری کنند.

تنش ها بین صهیونیست ها و اعراب در این منطقه در بحبوحه بن بست در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی افزایش یافته است. آخرین دور از مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان آوریل 2014 میلادی ( فروردین 93) متوقف شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار