نخستین جلسه کمیسیون تولید و توزیع کارگروه مد و لباس برگزار شد

نخستین جلسه کمیسیون تولید و توزیع کارگروه مد و لباس به ریاست علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ در ابتدای این جلسه رئیس اتاق اصناف ایران ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه و تسلیت حادثه کشتار حجاج ایرانی در منا، با ابراز خرسندی از تشکیل این کمیسیون در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بر لزوم ارائه طرح های عامه پسند در حوزه پوشاک تاکید کرد و گفت: هر اتفاق مثبت در حوزه مد و لباس کشور باید با همکاری موثر و برنامه ریزی بلندمدت اتحادیه های صنفی مرتبط با این حوزه صورت گیرد.

در ادامه این جلسه حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز گفت: در شرایط امروز اگر تولید، توزیع و عرضه بخواهد به شکل سنتی ادامه پیدا کند، شاهد هجوم واردات کالای غیر ایرانی در شرایط پسا تحریم خواهیم بود که با ایجاد تمرکز فعالیت‌های حوزه سبک زندگی و همکاری و فعالیت‌های بخش خصوصی و گسترش دامنه تأثیرگذاری با حمایت همه فعالان این عرصه می‌توان در تغییر نگرش جامعه و برخورداری آن از الگوهای اسلامی ایرامی گامی مؤثر برداشت.

همچنین وی تأثیرات منفی رفتار مقلدانه در حوزه سبک زندگی در دوره پهلوی اول و دوم تا دو دهه پس از انقلاب را آفتی جدی برشمرد و گفت: تغییر نگرش در این حوزه در دهه دوم بعد از انقلاب با توجه به واقعیت‌های موجود شکل گرفته که اکنون با تأکید بر الگوسازی و توجه بر فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی می بایست در توسعه و ارتقای مد و لباس کشور بسیار تلاش کرد.

قبادی تحقیق و پژوهش، طراحی، تولید و عرضه را چهار رکن جریان مد دانسته و یکی از اصلی‌ترین وظایف این کمیسیون را ایجاد هماهنگی در بین ارکان تولید و توزیع برشمرد.

سید منصور حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماه کارگروه مد و لباس اتاق اصناف، طراحی و تبیین نشان ایرانی و برنامه‌ریزی تشکیل اتحادیه خانه های مد (مزون داران) را یکی از اهداف این کمیسیون برشمرد و از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از سوی بنیاد فرهنگی اصناف ایران با نظارت و حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در اواخر دی ماه امسال همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی و فیلم فجر خبر داد.

در قسمتی از این جلسه مهندس نصراللهی مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت با ابراز خوشحالی از تلاش‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس و شروع به کار این کمیسیون اظهار داشت متولی تولید در این حوزه وزارت صنعت معدن بوده و آمادگی کامل خود را برای همکاری با کمیسیون اعلام نمود. نصراللهی در ادامه با تبیین نقش اصناف و وزارت متبوع خود بر تقویت تلاش اتاق اصناف ایران در توزیع مناسب محصولات مد و لباس تأکید کرد. 

در این جلسه تعدادی از رؤسای اتحادیه‌های حاضر و نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط و گمرک نکاتی را پیرامون نحوه همکاری، توسعه فعالیت‌ها و آمادگی خود برای حمایت از فعالان حوزه مد و لباس در این کمیسیون ارائه کردند.

گفتنی است جلسات این کمیسیون هر دو هفته یکبار در محل اتاق اصناف ایران و با حضور اعضاء و رؤسای اتحادیه های مربوطه برگزار می‌شود. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار