یک ایرانی متهم به تیراندازی تروریستی در سیدنی

پلیس استرالیا یک نوجوان کُرد عراقی را که در ایران متولد شده است، به اتهام تیراندازی در سیدنی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد؛ پلیس استرالیا حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مقر پلیس شهر سیدنی در ایالت "نیو ساوت ولز" که بر اثر آن دو نفر کشته شدند را تروریستی اعلام کرد. پلیس استرالیا همچنین مدعی شد عامل این تیراندازی یک پسر 15 ساله کُرد عراقی است که در ایران متولد شده بود.

"اندرو اسکیپیون،" کمیسیونر پلیس نیو ساوت ولز استرالیا در این باره گفت: ما معتقدیم که این اقدام با انگیزه‌های سیاسی انجام شده و بنابراین با تروریسم مرتبط است. 
وی اعلام کرد گروه ویژه‌ای برای تحقیق در مورد این حادثه تشکیل شده است؛ اما برای اثبات اینکه دقیقا چه عاملی باعث این حادثه شده راه طولانی در پیش است.

"ماکلوم ترنبویل،" نخست وزیر استرالیا، در واکنش به ارتباط این حادثه تیراندازی که عامل 15 ساله آن یک نوجوان اهل خاورمیانه است، تاکید : استرالیایی‌ها نباید جامعه مسلمانان را تخریب کنند و یا اینکه آنها را در این حادثه مقصر بدانند، زیرا این حادثه درصد بسیار بسیار کوچکی از خشونت افراد افراطی است. 

جزئیات بیشتری از هویت این فرد 15 ساله منتشر نشده؛ اما شبکه خبری ای‌بی‌سی اعلام کرد وی پیش از این سابقه جرم و جنایت نداشته است. 

مقام های استرالیا روز گذشته و پس از وقوع این حادثه اعلام کرده بودند ظاهرا این حادثه ارتباطی با فعالیت‌های تروریستی ندارد؛ اما امروز تروریستی بودن این حادثه تایید شد.

در تیراندازی روز گذشته سیدنی، جوان مسلح ساعت 16:30 دقیقه به وقت محلی سیدنی با شلیک به یک کارمند پلیس در غرب این شهر باعث کشته شدن وی شد و سپس عامل این تیراندازی هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت. 

"مایک بایرد،" فرماندار نیو ساوت ولز اقدام سریع پلیس در کشتن عامل این تیراندازی را لازم دانست زیرا مانع از آسیب رسیدن به دیگر شهروندان شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار