اولاند: اکنون آتش بس اوکراین به طور گسترده ای رعایت می شود

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: از زمان توافقات مینسک بیشترین پیشرفت در حوزه امنیت حاصل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در پایان مذاکرات روسای جمهور روسیه، اوکراین، فرانسه و صدراعظم آلمان در کاخ الیزه به خبرنگاران گفت: این نشست اساسا به موضوع اجرای توافقات مینسک اختصاص داشت.

خواستیم بر روی چهار مقوله تاکید کنیم. نخست مقوله امنیت است. خواستیم اطمینان حاصل کنیم عقب کشیدن سلاح های سبک از فردا صبح می تواند آغاز شود و همچنین در مورد سلاح های سنگین نیز امکان اجرای روندی مشابه می تواند وجود داشته باشد.

همچنین خواستیم که سازمان امنیت و همکاری اروپا بتواند دسترسی امن و آزاد به همه خاک اوکراین حتی دسترسی به مرز را داشته باشد.

همچنین اقداماتی برای مین زدایی بدون اتلاف وقت و برای امنیت مردم شروع خواهد شد. پهپادها نیز می توانند ماموریتشان را دنبال کنند. از زمان توافقات مینسک بیشترین پیشرفت در حوزه امنیت حاصل شده است چون اکنون آتش بس در کل رعایت می شود. ما همچنین توانستیم خروج سلاح ها را مرحله به مرحله به پیش ببریم. امروز هم توانستیم به پیشرفتهای جدیدی دست یابیم.

اولاند افزود: اما توافقات مینسک تنها شامل آتش بس، عقب کشیدن سلاح های سنگین و سبک، نظارت و ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا نیست. دومین مولفه روند سیاسی است. درخواست کردیم انتخابات محلی بتواند براساس قانون انتخاباتی اوکراین، درچارچوب (فعالیت) یک گروه کاری و به گونه ای غیرقابل اعتراض برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار