پوتین: روسیه در حال بررسی امکان مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق است

رئیس جمهور روسیه در نشستی مطبوعاتی در نیویورک گفت روسیه بدون مشارکت در عملیات زمینی، از ارتش سوریه حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت کشورش بدون مشارکت در عملیات زمینی، حمایتش را از ارتش سوریه تقویت خواهد کرد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی که در ساعات ابتدایی صبح امروز در نیویورک برگزار شد گفت: ما هم اکنون در حال بررسی چگونگی ارائه کمک های بیشتر به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم هستیم؛ اما هیچ سخنی از مشارکت ما در عملیات زمینی در میان نیست.

وی در ادامه تأکید کرد روسیه در حال بررسی امکان مشارکت در حملات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق در چارچوب قوانین بین المللی است. وی همچنین در پاسخ به پافشاری اوباما و همتای فرانسوی خود، فرانسوا اولاند، برای کناره گیری بشار اسد گفت: " اوباما و اولاند شهروندان سوریه نیستند و نمی توانند در تعیین سرنوشت ملت سوریه مشارکت داشته باشند."  وی همچنین به وجود برخی اختلافات با اوباما درباره راه حل های بحران سوریه اذعان کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد اوباما و پوتین بر انجام مذاکرات میان ارتشهای دوکشور برای جلوگیری از وقوع درگیری هنگام انجام عملیات احتمالی در سوریه توافق کردند. اوباما و پوتین، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل 90 دقیقه گفتگو کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار