ظریف با وزرای خارجه اسلوونی، نروژ ، لهستان، انگلیس، یونان، مقدونیه، اروگوئه و لوکزامبورگ دیدار کرد

وزیر خارجه کشورمان با وزرای خارجه اسلوونی، نروژ ، لهستان، انگلیس، یونان ، مقدونیه ، اروگوئه و لوکزامبورگ دیدار کرد.

ظریف با وزرای خارجه اسلوونی، نروژ و لهستان، انگلیس، یونان، مقدونیه دیدار کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با وزاری خارجه کشورهای اسلوونی، نروژ و لهستان، انگلیس، یونان، مقدونیه دیدار کرد. جزئیات این دیدارها به شرح زیر است:

ملاقات محمد جواد ظریف  با وزیر امور خارجه اسلوونی


وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی  در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند. آقای کارل ویکتور اریاوک Karl Viktor Erjavec  وزیر امورخارجه اسلوونی با اشاره به حادثه  اخیر مکه که طی آن هزاران نفر جان باختند، کشته شدن آقای آقائی‌پور، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا و سایر قربانیان آن حادثه را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت. همچنین وزیر امورخارجه اسلوونی حصول توافق میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 را تبریک گفت.

در ادامه گفتگوها،‌ اریاوک اظهار کرد که دولت متبوعش در نظر دارد سفارت اسلوونی در تهران را بازگشائی کند و نیز با توجه به اشتیاق صاحبان تجارت برای ورود به بازار ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور اتاق بازرگانی اسلوونی در تهران را نیز فعال نماید که مورد استقبال دکتر ظریف، وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. ضمنا سفر رئیس جمهور اسلوونی به تهران در این ملاقات مطرح شد و گفته شد که این سفر انجام خواهد شد. استفاده از روابط پارلمانی و تبادل هیاتهای سیاسی، پارلمانی و بازرگانی به عنوان ابزارهای گسترش روابط سنتی فیمابین ایران و اسلوونی نیز در این ملاقات  مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

ملاقات  وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه نروژ و لهستان

 وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه نروژ و لهستان بصورت جداگانه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات نمودند. در این ملاقاتها طرفین در خصوص ارتقاء سطح روابط دوجانبه و آخرین وضعیت روابط دو کشور رایزنی و تبادل نظر نمودند. در هر دو ملاقات آقای دکتر ظریف طرف های مقابل را در جریان حادثه مکه و عمق آلام و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار دادند. همچنین در این ملاقاتها در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی و بویژه سوریه بحث و تبادل نظر شد و تحولات اخیر در این خصوص مورد توجه قرار گرفت. آقای دکتر ظریف طرفهای مقابل را در جریان برنامه های ایران برای مقابله با تروریسم و حل و فصل بحرانهای منطقه ای قرار دادند. 


ملاقات ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس
 
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس  در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند. در این ملاقات طرفین در خصوص گسترش روابط دوجانبه و آخرین وضعیت روابط دو کشور رایزنی و تبادل نظر نمودند. آقای هاموند در مورد اهمیت ملاقات ریاست محترم جمهوری و نخست وزیر انگلیس در جریان مجمع عمومی سال جاری و ضرورت ادامه رایزنیهای طرفین در خصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی سخن گفت. در این ملاقات آقای دکتر ظریف طرف انگلیسی را در جریان حادثه مکه و عمق آلام و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار دادند. در ادامه همچنین در مورد بحرانهای منطقه ای بویژه سوریه و جنبه های بشردوستانه این بحرانها بحث و تبادل نظر شد و تحولات اخیر در این خصوص مورد توجه قرار گرفت. همچنین وزیر خارجه انگلیس از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به لندن دعوت بعمل آورد.


ملاقات  وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکوس کوتزیاس وزیر امور خارجه یونان

 
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و یونان   در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و علاوه بر روابط دوجانبه و راههای گسترش آن در خصوص بحران سوریه نیز تبادل نظر کردند. آقای نیکلاس کوتزیاس Nikolaos Kotzias ، وزیر امورخارجه یونان ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های شهدای حادثه مکه کشته شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پس از تبریک انتخاب مجدد آقای الکسیس چیپراس به عنوان نخست وزیر یونان از گسترش روابط روابط دوجانبه فیمابین ایران و یونان استقبال به عمل آورد. در این ملاقات قرار شد که سفر وزیرخارجه یونان به تهران بزودی انجام شود و پس از آن نخست وزیر آن کشور نیز به ایران سفر کند. ضمنا طرفین حمایت ایران و یونان از یکدیگر در محافل و مجامع بین‌المللی مورد استقبال طرفین قرار گرفت.

در بخشی از ملاقات بحران سوریه و ضرورت خاتمه آن نیز مورد تبادل نظر واقع شد. وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به ضرورت عدم وجود هر گونه پیش شرط برای خاتمه درگیریها بر مبارزه با تروریسم در گام اول و قطع ریشه‌های آن و سپس تشکیل دولت اتحاد ملی با مشارکت همه طرفهای درگیر، طرح سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه را برای همتای یونانی خود تشریح نمود.

ملاقات وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و  نیکلا پاپوسکی، وزیر امور خارجه مقدونیه


 محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و نیکلا پاپوسکی Nikola Poposki  وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و مقدونیه طی ملاقاتی  در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در خصوص موضوع آوارگان سوری، بحران سوریه و همکاری با یکدیگر برای کمک به صلح و خاتمه درگیریها در آن کشور و همچنین طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه با استفاده از اهرمهای سیاسی و غیرنظامی تبادل نظر به عمل آوردند. علاوه بر این،  طرفین در خصوص گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری،‌آموزشی و فرهنگی، بازگشائی سفارت مقدونیه در تهران و حمایت طرفین از یکدیگر در محافل  و مجامع بین‌المللی گفتگو کردند .


 ملاقات  وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه اروگوئه
 
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اروگونه صبح روز چهارشنبه 8 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفتگو نمودند. در این ملاقات طرفین در خصوص ارتقاء سطح روابط دوجانبه و آخرین وضعیت روابط دو کشور رایزنی و تبادل نظر نمودند. آقای لوئیس المارگو با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اروگوئه توافق هسته ای وین بین ایران و کشورهای 1+5  در وین را نه تنها برای خارومیانه بلکه برای کل جهان مهم دانست وآمادگی کشورش برای آغاز دور جدیدی از روابط بین دوکشور پس از لغو تحریم ها را اعلام نمود.

 دکتر ظریف نیز در این ملاقات ضمن اشاره به اهمیت مناسبات خوب دوکشور برای ایران و اروگوئه در شرایط کنونی، بر استفاده از فرصت ایجاد شده پس از توافق هسته ای برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوکشور تأکید ورزید و ابراز امیدواری نمود که اروگوئه همچنان به نقش سازنده خود ادامه دهد و از نفوذ خود درمجامع بین المللی درخصوص کمک به کشتار مردم بی گناه یمن و فاجعه انسانی در منا استفاده نماید.

 

 
 ملاقات وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه لوکزامبورگ
 
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ صبح روزچهارشنبه 8 مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفتگو نمودند. در این ملاقات طرفین ضمن رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در زمینه ارتقاء سطح روابط دوجانبه پس از لغو تحریم ها گفتگو و تبادل نظر نمودند.

جین آسلبورن دراین دیدار باتأکید بر روابط سنتی وخوب دوکشور و انجام آمادگیهای لازم برای لغوتحریمهای اروپایی و گسترش بیشتر روابط دوکشور به اهمیت سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مبارزه با تروریسم داعش اشاره نمود و گفت که لوکزامبورک و اتحادیه اروپایی تلاش می کند به وضعیت وخیم انسانی در کشورهای منطقه کمک نماید و در این زمینه مساعدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این ملاقات ظریف وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی بویژه هموطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعال تر اتحادیه اروپایی در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد. در ادامه این دیدار طرفین همچنین در مورد بحرانهای منطقه ای بویژه سوریه و یمن و جنبه های بشردوستانه این بحرانها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل نظر نمودند.


انتهای پیام/






برچسب ها: ملاقات ، ظریف ، ایران ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار