ظریف در دیدار با وزیر خارجه کرواسی:

پیش شرط های نامعقول بحران سوریه را به درازا خواهدکشاند

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای کرواسی خود گفت: پیش شرط های نامعقول برای خاتمه دادن به بحران سوریه موجب به درازا کشیده شدن این بحران خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «وسنا پوسیچ» vesna pusic وزیر امورخارجه کرواسی پیش از ظهر سه شنبه به وقت نیویورک در حاشیه هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند. 

ظریف ضمن توضیح درمورد طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه، خاتمه درگیری ها و نیل به یک راه حل عادلانه و صلحی پایدار در سوریه را در گرو تشکیل یک دولت انتقالی فراگیر با حضور طرف های ذیربط و اجتناب از پیش شرط های غیرمعقولی دانست که می توانند بحران سوریه را به درازا بکشانند.

وزیرامورخارجه کرواسی نیز ضمن تبریک به همتای ایرانی خود در مورد توافق هسته ای با اشاره به بحران آوارگان سوری و تاثیر آن بر کشورهای اروپایی از جمله کرواسی اظهار کرد که این پدیده می تواند تاثیر لازم بر جدیت کشورهای اروپائی برای حل بحران سوریه از طریق سیاسی و مسالمت آمیز بگذارد. 

دو طرف در ادامه گفت وگوها بر گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، دارو، حمل و نقل و افزایش ارتباطات پارلمانی گفت وگو و بر حمایت دو کشور از یکدیگر در محافل بین المللی تاکید کردند. 

در این دیدار تبادل هیات های سیاسی و تجاری و دعوت از یکدیگر برای انجام سفر به کشورهای متبوع مطرح و مورد استقبال دوطرف قرار گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار