تاثیر مستقیم رکود اقتصادی بر بازار سرمایه

با وجود افت قیمت‌ سهم‌ها در بازار شاهد کاهش و افت در شاخص و بازار سرمایه هستیم و این موضوع از رکود حاکم بر اقتصاد کشور نشات می گیرد.

مهدی تقوی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت سیر نزولی شاخص بورس گفت: با وجود افت قیمت‌ سهم‌ها در بازار شاهد کاهش و افت در شاخص و بازار سرمایه هستیم و این موضوع از رکود حاکم بر اقتصاد کشور نشات می گیرد.

وی در توضیح افزایش تورم در اقتصاد بیان کرد: با وجود بالا بودن نرخ تورم قدرت خرید برای مردم کاهش و به تبع آن مصرف کاهش خواهد یافت و سیاست دولت در کاهش تورم موجب تشدید این روند در اقتصاد و در بازار سرمایه خواهد شد.

تقوی با اشاره به روند کند حرکت شرکت‌های بورسی تصریح کرد:در شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور شرکت‌های بورسی نیز دچار مشکل  و زیان ده شده‌اند و توانایی پرداخت سود به سهامداران را ندارند و این موضوع موجب تشدید روند نزولی بازار سرمایه خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: عواملی چون کاهش قیمت نفت،بالا بودن نرخ دلار، بلاتکلیفی شرکت‌ها، ابهامات موجود در صنایع موجب روند نزولی در شاخص شده است.

وی در خصوص شرایط بازار در دوران پساتحریم گفت: با رفع شدن موانع در دوران پساتحریم می توان انتظار بهبود در روند معاملات بورس را در بلند مدت  داشت.

تقوی در ادامه اظهار داشت:با عملی شدن برجام در بلند مدت، اموال بلوکه شده آ‍زاد و با این وجود قیمت دلار کاهش و به تبع آن شاهد رشد در روند اقتصادی و بالا رفتن قدرت خرید مردم خواهیم بود.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی روند بورس در آینده گفت: با فراهم شدن تمام شرایط می‌توان انتظار بازگشت رونق به بازار را در بلند مدت داشت و توقع رشد بورس به سرعت غیر منطقی است زیرا با فراهنم آمدن رونق اقتصادی در کشور شرکت‌ وصنایع بورسی رشد و به تبع آن بازدهی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار