لاوروف: روسیه و آمریکا در حال مصالحه بر سر نحوه مقابله با داعش هستند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه و آمریکا در حال مصالحه بر سر مقابله با گروه تروریستی داعش هستند.

لاوروف: روسیه و آمریکا در حال مصالحه بر سر نحوه مقابله با داعش هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفته است واشینگتن معتقد است ائتلاف بین المللی ضد داعش به مجوز سازمان ملل متحد نیازی ندارد.

سرگئی لاوروف گفته است مسکو و واشینگتن تمایل دارند با یکدیگر همکاری های دیپلماتیک و نظامی داشته باشند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید مبتنی بر منشور سازمان ملل باشد.

وی افزود: آمریکا تصور می کند ائتلاف این کشور به اجازه سازمان ملل نیاز ندارد.

لاوروف اعلام کرد: مواضع واشینگتن و مسکو درباره سوریه به یکدیگر نزدیک است زیرا هدف مشترک آنها مبارزه با تروریسم است.

سرگئی لاوروف تاکید کرد جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به وی گفته است تنها هدف ائتلاف واشینگتن مبارزه با تروریسم و در راس آن داعش است.

جان کری گفت: به نظرم مهم ترین چالش، این است که تلاش ها برای مبارزه با داعش هماهنگ باشند که البته در حال حاضر این گونه نیست، فکر می کنم باید در مورد روش هایی که می خواهیم در آینده در این زمینه پیش بگیریم، بیشتر بیندیشیم.

وی گفت: معتقدم که این موضوع مهمی است که تمامی تلاشها باید هماهنگ شوند، اما این موضوع روی نداده است و تمامی اقدامات هماهنگ نشده اند. معتقدم که نگرانی هایی درباره چگونگی حرکت به جلو وجود دارد و دیدار کنونی ما هم گفتگو درباره این موضوع است.

کری افزود: روسای جمهور ما فردا با هم دیدار خواهند کرد. این آغاز تلاش های حقیقی برای بررسی این موضوع است که ببینیم راهی برای کاهش تداخل در عملیات های نظامی ما وجود دارد یا نه و همچنین راهی برای حرکت به جلو پیدا کنیم که در حفظ یک سوریه سکولار و متحد موثر باشد تا بتواند در صلح و ثبات و بدون حضور نیروهای نظامی وجود داشته باشد و این امید ماست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در پاسخ به پرسش ها در مورد تلاش هایی که بغداد می گوید در زمینه هماهنگی میان دستگاه های اطلاعاتی عراق، سوریه، ایران و روسیه صورت گرفته است، گفت: این هماهنگی ها در زمینه تلاش ها برای مبارزه با داعش بوده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه و آمریکا در حال مصالحه بر سر مقابله با گروه تروریستی داعش هستند.

وی افزود: وقتی گفتگوها آغاز می‌شود، طرفین از موضع اولیه خود حرکت می‌کنند تا به حدی از مصالحه برسند که در آن توازن منافع باشد. فکر می‌کنم در حال انجام چنین حرکتی هستیم.

لاوروف گفت: تبادل اطلاعات با ایران، سوریه و عراق در مقابله با داعش از طریق یک مرکز هماهنگی مشترک کاملا امری عادی است. ما در هر زمان مشخصی اطلاعاتی درباره این تهدید تروریستی داریم.

وی افزود: شرکای ما- عراق، سوریه و ایران- نیز از نزدیک این گروه را زیر نظر دارند. لذا تبادل اطلاعات از طریق نوعی مرکز هماهنگی و اطلاعات امری عادی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار