تولید از ذخایر غیرمتعارف نفت و گاز مقرون به صرفه نیست

ریئس پردیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این پژوهشگاه تولید و بهره‌برداری از ذخایر غیرمتعارف را پیگیری می‌کند اما در حال حاضر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

محمدرضا کمالی ریئس پردیس پژوهشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این پژوهشگاه تولید و بهره‌برداری از ذخایر غیرمتعارف را پیگیری می‌کند اما در حال حاضر به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نفتای کاندسیت(هیدرات گازی و نفتی) را به راحتی مورد استفاده می‌کنیم ولی پژوهشگاه نفت براساس رسالتی که دارد شناسایی ذخایر غیرمتعارف را در دستور کار خود قرار داده است چرا که آمریکا از 50 سال پیش این کار را شروع کرده و هم‌اکنون از آن بهره‌برداری می‌کند.

ریئس پردیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: ما نمی‌توانیم از دنیا عقب بیفتیم خوشبختانه ایران از نظر سطح علمی به جایگاهی رسیده و هم اکنون  شناسایی این ذخایر را در دستور کار خود قرار داده  ممکن است در طی 10 سال آینده بهره‌برداری از آن شروع شود.

کمالی ادامه داد: سیاست‌گذاری بسیار اصولی توسط مسئولان صورت گرفته تا جاییکه یک فرصت مناسب برای پژوهشگران کشور فراهم شده تا بتوانیم از میادین مشترک از جمله از میدان یادآوران و میدان اهواز تولید به موقع داشته باشیم.

ریئس پردیس پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: توافقنامه این دو میدان مهرماه سال گذشته به امضا رسیده تا جاییکه مدیر پروژه مشخص و نقشته راه آن تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی آن در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، نفت ، گاز ، ذخایر ، پژوهشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار