انتفاد بنی گانتز از موضع نتانیاهو در قبال توافق هسته‌ای

فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی از موضع نخست وزیر این رژیم در قبال توافق هسته‌ای ایران، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه جروزالم پست، ژنرال بنی گانتز، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به شکل غیرمستقیم از موضع نتانیاهو در قبال برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و نگرانی شدید نتانیاهو را درباره توافق هسته ای ایران تقبیح کرد. 
ژنرال گانتز گفت: نتانیاهو می گوید توافق هسته ای ایران یک اشتباه تاریخی است. اکنون بونر، رهبر جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، باید به ما بگوید واقعا سخنرانی نتانیاهو در کنگره و مخالفت های وی با توافق هسته ای ایران چه تاثیری برجای گذاشته است؟

به نوشته روزنامه جروزالم پست، بنی گانتز، که روز جمعه در یک اندیشکده در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، گفت: توافق هسته ای ایران دارای برخی عناصر مثبت است و نیازی به نگرانی شدید درباره آن وجود ندارد. این اظهار نظر فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی می تواند به معنای انتقادی سربسته از رئیس سابق وی ب نتانیاهو باشد. 

گانتز گفت ، وی نیمه پر لیوان را می بیند. وی مدعی شد: کنترل برنامه هسته ای ایران یک دستاورد بود و مذاکرات موفق از جنگ جلوگیری کردند.

 وی گفت:" من فکر نمی کنم که این توافق در ذات خود، توافقی بد است."

این ژنرال صهیونیست با اشاره به ایران گفت : "من ساده لوح نیستم و می دانم که ما در حال تعامل با چه کشوری هستیم. من می دانم چرا ایرانی ها خواهان دستیابی به سلاح هسته ای هستند. " 

گانتز گفت:" در هر حال این توافق حاصل شده است اکنون زمان آن است که نگاه‌مان به جلو باشد. نتانیاهو که از این توافق نگران است و بطور مکرر آن را یک توافق بد تاریخی توصیف کرده است به علت اتخاذ این موضع در اسرائیل و در آمریکا با انتقاداتی مواجه شده است."

گانتز افزود:  وی( نتانیاهو) به شیوه‎ای متعصبانه تلاش کرد رهبری مخالفان توافق هسته ای ایران را در واشینگتن برعهده بگیرد.

فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال که بر لزوم بازرسی های دقیق از فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرد وگفت:" باید دفاع نظامی هم با هدف بازدارندگی ایران از ایجاد بحران در منطقه جلوگیری شود."

 وی گفت:" باید هر آن چه در توان داریم انجام دهیم تا از ایجاد یک مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه جلوگیری شود. اگر این اطمینان ایجاد شود که ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت، سعودی ها دلیلی برای دستیابی به این نوع تسلیحات نخواهند داشت."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار