درویش: با ساخت مترو 12 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی خواهد شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: با ساخت مترو می توانیم 12 میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی داشته باشیم و روزانه 9 میلیون مسافر را در شهر جا به جا کنیم.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش در مراسم افتتاح خط 3 متروی تهران که امروز (سه شنبه) با حضور رئیس جمهور، شهردار تهران و جمعی از مسئولان کشوری و شهری برگزار شد، با بیان اینکه خط 3 مترو یکی از دستاوردهای مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این خط در شرایط ویژه و در بحرانی ترین شرایط تحریم ساخته شده و طول خط 37 کیلومتر است و بیش از 14 ماه ساخت آن به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه خط 3 مترو تهران از مکان های قدیمی تهران عبور کرده است، افزود: این خط از بزرگراه آزادگان جاده ساوه آغاز و در ادامه از ایستگاه‌های نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، شهرک شریعتی، قلعه‌مرغی، جوادیه، راه‌آهن، منیریه، دانشگاه امام علی (ع)، ولیعصر، میدان ولیعصر(عج)، شهدای رسانه، میرزای شیرازی، شهید بهشتی، سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی، خواجه عبدالله انصاری، شهید زین‌الدین، هروی، نوبنیاد، اقدسیه و شهید محلاتی عبور و در پایان به ایستگاه قائم می رسد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه خط 3 مترو با فرهنگ جهادی و اقتصاد مقاومتی ساخته شده و می تواند بیش از 2 میلیون مسافر در این محدوده را جابه‌جا کند، تصریح کرد: برای احداث این پروژه به بیش از 9هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که شهرداری تهران توانست با صرفه‌جویی و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف با 3200 میلیارد تومان آن را به بهره‌برداری برساند.

درویش با تاکید بر اینکه این خط جنوب غربی تهران را به شمال شرقی متصل می کند، یادآور شد: با انتخاب مسیر خط 3 می توان سهم عمده‌ای در کاهش سفرهایی با وسیله نقلیه شخصی وعمومی سطح شهر داشت و از زیر زمین، با سرعت و ایمنی بیشتر و بدون وجود آلودگی و تصادف با هزینه‌ای کمتر به مقصد رسید.

وی با بیان اینکه مترو امروزه به یک پروژه صنعتی در کشور تبدیل شده است، افزود:‌ یکی از افتخارات در این پروژه این است که 70 درصد از تجهیزات استفاده شده در این پروژه ایرانی است و ما توانسته‌ایم از ظرفیت شرکت‌ مپنا و وزارت دفاع در آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه ما می توانیم تجربیات ساخت تونل و مترو را به سایر کشورهای منطقه انتقال دهیم، گفت: ما می توانیم خدمات فنی و مهندسی خود را به سایر کشورها انتقال بدهیم.

درویش با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در مترو به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می کنند، اضافه کرد:  در حال حاضر ما 200 کارگاه فعال در بحث مترو داریم.

وی در ادامه با اشاره به دریافت هزینه جابه‌جایی مسافران در مترو افزود: پولی که از شهروندان در خصوص رفت و آمد دریافت می شود در واقع رایگان است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه شهرداری تهران تصمیم دارد سه پروژه خط 6، 7 و فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را به طول مجموع 122 کیلومتر تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برساند، یادآور شد: برای احداث خطوط 6 و 7 به طول 70 کیلومتر و خط مترو فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)به طول 52 کیلومتر اعتباری حدود 14 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که ما آمادگی داریم  با 10 هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه را تا پایان سال 95 به بهره برداری برسانیم.

درویش با تاکید بر اینکه استفاده از خطوط مترو باعث صرفه‌جویی سوخت می شود، گفت:  ما می توانیم از این ظرفیت‌ها برای توسعه کشور استفاده کنیم چراکه یک سفر 10 کیلومتری با مترو می تواند 65 صدم لیتر برای دولت صرفه جویی به دنبال داشته باشد و همچنین می توانیم روزانه 9 میلیون مسافر را در شهر جا به جا کنیم که با این رقم 6 میلیون لیتر بنزین معادل 12 میلیارد تومان صرفه جویی خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما از دولت پول نمی خواهیم ولی از دولتمردان این قول را می خواهیم که ما سه فاینانس داریم که برای امضا این سه فاینانس نیاز به تعهد دولت است که امیدواریم دولت نیز در این زمینه ما را همراهی کند تا در پرداخت آن با مشکلی رو به رو نشویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار