زنان شاغل می‌توانند با دورکاری، کارمند نمونه باشند

یک‌ روان‌شناس گفت: زنان شاغل با توجه به مسئولیت‌های مهم خود نسبت به همسر و فرزندان می‌توانند با دور کاری کارمند نمونه باشند.

زنان شاغل می‌توانند با دورکاری، کارمند نمونه باشندجعفر بای محقق و پژوهشگر آسیب های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جایگاه و مسئولیت زنان در منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنان از یک سوی در نقش شریک زندگی و از طرف دیگر مادران و معلمان دلسوز برای همسر خود محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین رسالت زنان در نهاد خانواده، مدیریت منزل است. آنان علاوه بر هدایت اقتصاد منزل، با تولیدات صنایع دستی، پشتوانه خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی برای شوهران خویش هستند.

بای خاطرنشان کرد: اشتغال زنان در خارج منزل آنها را با مشکلات اساسی مواجه کرده است، چون زنان در تعارض دو نقش اساسی مادر و همسر از یک‌ طرف و نقش کارمند نمونه شدن از طرف دیگر قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ارتباطات و فناوری‌های نوین زنان می‌توانند با دور کاری کارمند خوبی برای برخی ادارات باشند.

این جامعه شناس افزود: زنان از چند شیفت کاری در خارج منزل پرهیز کرده و در ضمن با قطعه سازی و تولید کردن می‌توانند تا حدودی زمان غیبت خود را در منزل جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
با سلام و خسته نباشید. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اعمال راهکارهایی برای رفاه حال خانواده ها و بانوان شاغل دارای فرزند راهکارهایی ازجمله دورکاری از اهم موضوعات ایشان بوده ولی این موضوع در اداره ها ی دولتی رعایت نمیشود. خواهشمند است رسیدگی شود.
آخرین اخبار