درخشنده: تمام تیم ها با انگیزه آمده اند

ناظر ایرانی مسابقات جام جهانی 2015 والیبال گفت: مسابقات جام جهانی بسیار مهم است و به همین دلیل تمام تیم های حاضر در مسابقات با انگیزه آمده اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید درخشنده درمورد این دوره از مسابقات جام جهانی اظهار داشت: شروع مسابقات در هیروشیما تیم های لهستان و روسیه نبودند، اما ایتالیا و آمریکا حاضر بودند که در آن شهر حرف اول را بین تیم ها می زدند و بازی های زیبایی را مقابل حریفان خود انجام دادند. در دیدار ایتالیا و آمریکا ما فکر می کردیم که بازی 5 سته شود، اما اینگونه شد و در دیداری نزدیک آمریکا توانست حریف خود را شکست دهد.

عضو کمیته کنترل مسابقات جام جهانی 2015 ادامه داد: مرحله دوم هم در اوساکا بودم؛ خوشحالم در جایی نظارت می کنم که تیم ایران حضور دارد و این موضوع برای خودم هم غیرمنتظره بود و نشان دهنده هوش و ذکاوت یک ایرانی است که توانسته اعتماد مسئولان فدراسیون جهانی والیبال را جلب کند. با حضور الکساندر بروچیچ، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون جهانی و گابریل، مدیر مسابقات که در کنار من بودند توانستم به عنوان ناظر فنی بازی های ایران باشم.

درخشنده گفت: بدون هیچ ایرادی روزی سه مسابقه را نظارت می کنم؛ ویدیوچک هم خیلی به داوران کمک می کند. 32 مورد در بازی هایی که من ناظر بودم را توسط همین تکنولوژی تشخیص دادند که به سود تیم هایی که اعتراض داشتند تمام شد. اشتباهات داوری وجود دارد، اما ویدئوچک که هفت مورد را می تواند بررسی کند این اشتباهات را به حداقل رسانده است.

ناظر فنی مسابقات جام جهانی 2015 والیبال درخصوص تماشاگران ژاپنی گفت: در این کشور تماشاگران خیلی در روند بازی خود تاثیر دارند؛ آنها همیشه با نظم و انضباط خاصی از تیم خود حمایت می کنند. آنها در حتی اگر 10 امتیاز هم از حریف خود عقب باشند بازهم دست از تشویق برنمی دارند که این موضوع خیلی خوب است. فکر می کنم این اتفاق می تواند درس خوبی برای همه تماشاگران در کشورهای دیگر باشد و تا آخرین لحظه تیم خود را حمایت کنند، چراکه والیبال مساوی ندارد و سرانجام یک تیم باید به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: ملی پوشان ایران مقابل آمریکا خیلی خوب بازی کردند و اگر آن بازی را مقابل ایتالیا انجام می دادند پیروز می شدند. فکر می کنم چراغ تیم ایران دست سعید معروف است و زمانی که وی از نظر روحی و روانی آماده باشد خیلی می تواند به تیم ملی کمک کند.

درخشنده درمورد شرایط تیم ژاپن عنوان کرد: این ژاپن نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. نام این مسابقات جام جهانی است و تمام تیم ها با انگیزه آمده و نمی توان هیچ تیمی را دست کم گرفت. تمام تیم ها می خواهند سهمیه المپیک کسب کندد و به همین دلیل خیلی از تیم ها غیرمنتظره در مسابقات حاضر می شوند.

ناظر ایرانی مسابقات جام جهانی 2015 والیبال، گفت: فدراسیون جهانی متوجه شده است که درمورد از دست دادن کرسی ایران در کمیته مسابقات فدراسیون جهانی اشتباه کرده است، اما حالا قابلیت های یک ایرانی به آنها ثابت شده است و به من گفته اند که درمورد نکات فنی هرکاری بخواهم می توانم انجام دهم. من نه به عنوان سعید درخشنده بلکه به عنوان یک ایرانی خودم را ثابت کردم و باید تلاش کنیم تا کرسی های جهانی که از دست رفته است را باردیگر کسب کنم.

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید توقع داشته باشند که تیم ملی همیشه برنده باشد. والیبال به لحظه ها بستگی دارد؛ فکر می کنم حضور ما در جام جهانی با توجه به اینکه فرانسه و صربستان حضور ندارند فرصت خوبی است. مردم کمی تحمل کنند تا برای تورنمنت بعدی که مهمتر هم هست بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا کارنامه موفقیت های والیبال ایران تکمیل شود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار