شهرکرد؛

نخستين يادواره ۴۰۰ شهيد شهرستان بن برگزار شد

نخستين يادواره ۴۰۰ شهيد والامقام شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستين يادواره شهدای شهرستان بن در آستانه کنگره ملی شهدای این استان و با حضور پرشور خانواده معزز شهداء و ایثارگران، اقشار مردم و مسئولين برگزار شد.

سردار غلامعلی حيدری جانشين سازمان پدافند غيرعامل کشور سخنران این مراسم بود.

در این آیین از تمثال شهدای شهرستان هم رونمایی شد.

شهرستان بن، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰۲۰۸ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر بن ) در فاصله 25 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

شهرستان بن با دارا بودن 3 درصد از جمعيت چهارمحال و بختياری، 17 درصد شهداي اين استان را به خود اختصاص داده است.

وجود 400 شهید والامقام، سرداران شهيد، مرحومه نازبیگم حسین میرزایی بنی، تنها بانوی رزمنده و امدادگر جانباز این استان در سال های دفاع مقدس، شهید دریاقلی سورانی ناجي آبادان، و شیخ شبان روستای نمونه ايثارگری کشور از ویژگی های این شهرستان در حوزه ایثار و شهادت به شما می رود.

گفتنی است سومین یادواره شهدای روستای شیخ شبان از توابع این شهرستان هم در اردیبهشت ماه امسال با پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برگزار شد. متن این پیام که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر ایشان قرائت شد به شرح زیر بود:

« بسم الله الرحمن الرحیم

به ارواح طیبه شهدای عزیز روستای شیخ شبان درود می فرستم و به خانواده هایشان عرض سلام می کنم و امیدوارم ان شاء الله برکات الهی و توجهات اهل بیت (علیهم السلام) که شنیده ام اکثر آنها از سادات محترم هستند، شامل آنها بشود. ان شاء الله

سید علی خامنه ای

23 اردیبهشت 1394 [سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)]»

اولین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری، 15 مهرماه امسال همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1371 به این استان و با حضور مقامات کشوری و لشگری در شهرکرد برگزار می شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.