قم؛

رو نمایی از دانشنامه‌های جامعه المصطفی عالمیه در قم

این مراسم با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی ، آیت‌الله علیرضا اعرافی و آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه علمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: همزمان با آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه از سه دانشنامه این مجموعه رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی الهی‌تبار جانشین معاون آموزش جامعةالمصطفی،  اسلام ناب محمدی  را محور گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: مدافع اصلی این جریان مردم ایران هستند اما در نقطه مقابل دیدگاه سکولاری، اسلام گوشه‌نشین را معرفی می‌کند و از رفتارهای سیاسی به عنوان بعد اصلی اجتماع فاصله گرفته است.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه همچنین در این مراسم محدود کردن رشته‌های علمی را یکی از آسیب‌های نعمت علم دانست و گفت: حوزه و طلبه علوم انسانی باید دانش را به مبداء غیبی متصل کند و آن را از فیض خداوند تبارک و تعالی بداند زیرا دانش انسان بسیار ناچیز و علم اصلی نزد اولیای الهی محفوظ است و غفلت از کاربرد علم و فعال‌سازی آن برای دیگران نیز  بخش دیگری از آسیب‌های علم است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در این مراسم اخلاق، ارتباط با خداوند و معنویت برای طلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن با ضربه‌های خود فاصله بسیاری میان مسلمانان ایجاد کرده اما به لطف خداوند اکنون در برخی از مناطق جهان مردم تشنه فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام هستند.

در پایان این مراسم آیت‌الله مرتضی مقتدایی تاکید کرد: اگر طلاب به جدیت در تحصیل توجه داشته باشند می‌توانند عالم عاملی بشوند که در جوامع خود جایگاه مشخصی برای ترویج آموزه‌های دینی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.