قم؛

آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه

سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ جامعه المصطفی العالمیه با سخنرانی آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان ۲۵ شهریورماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جانشین معاونت آموزش جامعه المصطفی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الهی تبار با اشاره به آغاز سال تحصیلی 94 – 95 جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: امسال 20 هزار نفر از 120 ملیت همزمان با آغاز سال تحصیلی در جامعه المصطفی به ادامه تحصیل می‌پردازند.

جانشین معاونت آموزش جامعه المصطفی با بیان اینکه در بحث شعار سال تحصیلی، شعار «جهاد علمی، عقلانیت و معنویت» در افق آموزشی المصطفی تعیین شده است افزود: شعار تحصیلی امسال المصطفی یک شعار نیست بلکه یک راهبرد با سه زاویه است که در آن به معنویت عقلانیت می‌پردازد. مبارزه با جریان‌های تکفیری نیازمند جهاد علمی است و نقطه مثبت این شعار نسبت به تفکرات داعش عقلانیت و معنویت است که در المصطفی به آن پرداخته‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه طلابی از 120 ملیت در المصطفی تحصیل می‌کنند عنوان کرد: 25 شهریور ماه مراسم آغاز سال تحصیلی 94 – 95 در مجتمع عالی امام خمینی واقع در فلکه جهاد قم برگزار می‌شود.

جانشین معاونت آموزش جامعه المصطفی با اشاره به اینکه بر خلاف حوزه‌های دیگر ما سوگندنامه‌ای داریم که در مراسم آغاز سال تحصیلی توسط گروه نخبگان المصطفی سروده و قرائت می‌شود تصریح کرد: تجلیل از دانش آموختگان برتر نیز در این مراسم انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه از 50 نفر دانش‌آموخته از 20 ملیت در مراسم آغاز سال تحصیلی تقدیر می‌شود خاطرنشان کرد: در چهار مقطع این تقدیر به عمل می‌آید که بر اساس آمار 5 نفر از دوره تمهیدیه، 17 نفر دوره کارشناسی، 23 نفر کارشناسی ارشد و 5 نفر از دوره دکتری جزء کسانی هستند که تقدیر می‌شوند.
 
الهی‌تبار با بیان اینکه در دو سال گذشته در مقطع کارشناسی 967 پایان‌نامه در جامعه المصطفی دفاع شده است تصریح کرد: 513 پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و 13 رساله دکتری نیز در این مدت دفاع شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.