آیت‌الله مکارم شیرازی:

سران عرب، شریک جرم غرب در چپاول امت اسلام‌ هستند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: سران عرب خود را در مقابل دشمن ذلیل می کنند و به اسم اسلام، آتش بیار معرکه می شوند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری حوزه  آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید امروز در درس خارج  فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به حوادث اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: مسجدالاقصی برای همه مسلمانان است، ولی اسرائیل می‌خواهد مسجدالاقصی را از آن خود کند و برای رسیدن به این مقصود مردم را می‌کشد و دست به جنایت می‌زند.

این مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه سران عرب جنایت اسرائیل را می‌ببیند، ولی باز حاضر می‌شوند دست خود را در دست اسرائیل بگذارند و با او هم پیمان شوند، اظهار داشت: این حرکت سران عرب نشانه ذلت و خواری آنها در برابر صهیونیسم جهانی است.

وی به دموکراسی جدید غربی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در دموکراسی جدید شاهد این هستیم که از بیرون کشور عده‌ای را با پول آموزش می‌دهند تا در کشورهای دیگر مردم و دولت را از بین ببرند، امروز اوضاع سوریه و عراق و یمن اینگونه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در عراق گروه‌های تروریستی تکفیری داعش، مزدورانی را که بی اطلاع هستند  تحریک می‌کنند تا به عراق بیایند و عراق را تجزیه کنند.

این مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه اوضاع یمن نیز هم اینگونه است، این حرکات را دموکراسی جدید غربی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: کار دنیا به جایی رسیده که باید دموکراسی را از غرب تامین کرد، سوال این است که با وجود این همه جنایت چطور می‌شود دموکراسی را از غرب  گرفت؛  پس معلوم است که غربی‌ها دروغ می گویند.

وی گفت: سران عرب خود را در مقابل دشمن، ذلیل می‌کنند و به اسم اسلام آتش بیار معرکه می‌شوند و در کشورهای اسلامی دست به جنایت می‌زنند و با غربی‌ها در جنایت شریک می‌شوند، اینها قطعا موفق نخواهند شد و بالاخره این که آبروی اینها ریخته خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی انسان در کشورهای سوریه، عراق و یمن این اوضاع را  می‌بیند، ناراحت می‌شود و وحشت می‌کند، ولی جالب این است که اینگونه دولت‌ها با وجود این همه جنایت می‌خواهند بیایند و بر مردم حکومت کنند.

این مرجع عالیقدر تقلید در ادامه به روایت معصوم(ع) درباره ارزش مومن اشاره کرد و گفت: چقدر قبیح و زشت است که انسان با ایمان علاقه به چیزی داشته باشد که سبب ذلت وی می‌شود.

و ریاست، شهرت و فرزند را از جمله علایق برشمرد و اظهار داشت: داشتن اینگونه موارد در حد اعتدال معقول است، ولی زمانی که از حد بگذرد نگه داری آن و داشتن آن ناپسند است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مومن نباید برای زیاده‌خواهی و دلبستگی بیشتر خود را در دنیا به ذلت بکشاند و ذلیل کند، بلکه مهم این است که در حد نیاز  مال، فرزند و ... داشته باشد و برای داشتن آن افراط و تفریط نکند.

وی اظهار داشت: قناعت سرمایه خوبی برای مومن است و این قناعت باعث می شود چاپلوسی و دست بوسی نکند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به ذلت‌خواهی برخی از دولت‌های منطقه در برابر استعمار اشاره کرد و گفت: اینگونه دولت‌ها تنها برای رسیدن به مقامی بالاتر حاضر می شوند خود را به ذلت بکشانند.

این مرجع عالیقدر خاطرنشان کرد: خدا می‌خواهد مومن را عزیز ببیند و حفظ این عزت، هزینه مالی، جانی  می خواهد و بهریتن پیام برای دولت ها پیام عاشورا است که حاضر نشدند در برابر زورگویان و ظالمان زمانه خود لحظه ای عزت خود را پایمال کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار