اجرای نمایش چاپ شده در تماشاخانه استاد مشایخی

«نمایش تنها را ممکن» از آثار چاپ نشده مهران صوفی است که در تماشای استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

آرش علی‌نژاد کارگردان نمایش «تنها راه ممکن» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: تا به اجرای این نمایش روی سه متن کار کرده‌ایم اما به دلیل دور بودن فضای اثر از دنیای ما و نزدیک بودن به فرهنگ‌مان این نمایش تایید و به مرحله‌ تمرین و اجرا رسید.

وی در خصوص نویسنده این نمایش بیان کرد: این نمایشنامه از آثار چاپ نشده مهران صوفی است که توسط محمد یعقوبی به چاپ رسیده و در سال 84 به کارگردانی خودشان در جشنواره فجر اجرا رفت و جایزه‌ای را نیز از آن خود کرده است.

علی‌نژاد در رابطه با تغییرات انجام شده عنوان کرد: این نمایشنامه هشت بخش بود که 120 دقیقه اجرایش زمان می‌برد به همین منظور سه بخش آن حذف شد تا به اجرای 60 دقیقه‌ای برسد تا بتوانیم در سالن روی صحنه ببریم.

وی در راستای شیوه اجرای «تنها راه ممکن» مطرح کرد: یک اثر رئالیست که ما فقط در یک قسمت برای اینکه آن صحنه زورگیری برای مخاطب بسیار ناراحت کننده نباشد آن را در فضایی فانتزیی اجرا می‌کنیم.

وی در این راستا افزود: نمایش مبتنی بر دیالوگ است که از بخش آخر به مونولوگ ختم می‌َشود مونولوگی که گویا مربوط به خود شخص آقای صوفی است و علاوه بر دیالوگ ما شاهد رنگ‌هایی در دکور هستیم که هر کدام از آنها حرفی را بازگو و فضا را معرفی می‌کند.

گفتنی است؛ نمایش «تنها راه ممکن» به کارگردانی آرش علی‌نژاد از 30 شهریور الی 15 مهر ماه ساعت 18 در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: بازیگران: بهاره دهکردی، محمدرضا رحمتی، محمد جواد رنگ‌رز، مبین سپاس‌زاده، زهره عابدینی، آرش علی‌نژاد، یاسمن قلی‌پور، حمیدرضا ونایی، دستیار کارگردان: دانیال بیات، نوسنده: محمد یعقوبی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار