منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

«آهای تو دیگه کی هستی؟»

نمایش «آهای تو دیگه کی هستی؟» عادل بزدوده به عنوان اثر منتخب بخش صحنه‌ای مسابقه کودک بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شناخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش براساس نوشته‌ای از «ولادیمیر گریگوریویچ سوته‌یف»، 20 سال پیش با حضور هنرمندانی صاحب‌نام با تکنیک نمایش سایه‌ای و حدود 90 عروسک اجرا شد.

طراحی عروسک‌های آن را زنده‌یاد بیژن نعمتی شریف و طراحی صحنه را زنده‌یاد کامبیز صمیمی‌مفخم برعهده داشتند.

بر اساس این گزارش، داستان این نمایش در مورد غازی است که تلاش می‌کند از درون برکه ماهی بگیرد اما موفق نمی‌شود. از پرندگان دیگر درخواست کمک می‌کند، ابتدا نزد قو می‌رود و گردنش را قرض می‌گیرد. پس از آن از مرغ سقا منقار قرض می‌کند و آن‌قدر به این کار ادامه می‌دهد که دیگر شبیه غاز نیست و کم‌کم خسته می‌شود.

در این نمایش المیرا طالبی، آنا نمک‌چیان، حامد ذبیحی، مریم یوسف، سجاد هاشمی، سینا رستگاری، هما خداجوی، هدی فلاح، پرستو آریایی، ندا ملک محمدی، مهسا عبدالملکی و ساناز تاجیک نقش عروسک‌گردانان را ایفا کردند و آرزو رونقی به عنوان دستیار کارگردان با نمایش همکاری داشت.

بر همین اساس، شورای انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، شامل حسن دادشکر، سیمین امیریان، حسین صفی، مریم کاظمی و ناصرآویژه با ارزیابی تعداد ۱۳۹ نمایش متقاضی شرکت در جشنواره ۹ نمایش را در بخش مسابقه کودک و ۸ نمایش را در بخش مسابقه نوجوان انتخاب و معرفی کرد.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی ۹ تا ۱۴ مهر در شهر تاریخی همدان برگزار می‌‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار