زبان برنامه‌نویسی برای موسیقیدان‌ها

زبان برنامه‌نویسی آلدا (Alda)، زبانی است که موسیقیدان‌ها می‌توانند از آن برای ساخت موسیقی موردنظر خود استفاده کنند.

زبان برنامه‌نویسی برای موسیقیدان‌هابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛موسیقیدان‌ها برای تولید موسیقی‌های موردنظر خود از برنامه‌های سنگین و رابط کاربری پیچیده‌ای استفاده می‌کنند.

یک توسعه‌دهنده به نام دیو یاروود (Dave Yarwood)، یک زبان برنامه‌نویسی به نام آلدا برای موسیقیدان‌ها ایجاد کرده است. این زبان به‌گونه‌ای ساخته‌شده تا افرادی هم که تجربه‌ی برنامه‌نویسی ندارند با مشکل روبه‌رو نشوند.

زبان برنامه‌نویسی آلدا از قدرت و انعطاف بالایی برخوردار است. کاربر در این زبان کدهای موردنظر خود را در یک ویرایشگر متن می‌نویسد. بعد از اجرای این کد و کامپایل کردن آن کدهای نوشته‌شده به نت‌های موسیقی و صدا تبدیل می‌شوند. به کمک این زبان می‌توان نت‌ها و میزان حجم صدای هرکدام را تعیین کرد. این زبان در آینده‌ای نزدیک می‌تواند جایگزین دستگاه «MIDI» یا رابط دیجیتالی سازهای موسیقی (Musical Instrument Digital Interface) بشود و می‌توان بدون یادگیری زبانی دیگر با ابزارهای موسیقی مختلف، کار کرد.

یاروود گفته است: هدف، تولید زبانی است که بتواند عملکرد بهتری نسبت به MIDI داشته و جایگزین آن بشود. این زبان به‌تازگی تولید شده و ممکن است در آینده برای استفاده در زمینه‌های دیگری نیز توسعه داده شده و به کار برود.
منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار