مدیرعامل منطقه آزاد کیش مطرح کرد:

تبدیل کیش به هاب مالی در منطقه

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: با تأسیس بانک های خارجی در این جزیره به دنبال تبدیل این منطقه به یک هاب مالی هستیم.

علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: بحث توریسم و گردشگری به عنوان یکی از ویژگی های منطقه آزاد کیش به حساب می آید که خوشبختانه در این زمینه علاوه بر سرمایه گذاری بر روی تفریحات آبی در زمینه های مختلف تفریحی نیز اقداماتی از طرق سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد به همراه بخش خصوصی انجام شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: منطقه آزاد کیش برای جذب بیشتر گردشگر در حوزه نرم افزاری و معرفی مراکز تفریحی-گردشگری خود باید فعالیت بیشتری انجام دهد. همچنین این منطقه برای معرفی پتانسیل های گردشگری خود به خارج از مرزهای ایران نیز باید تلاش کند.

مونسان در خصوص اقدامات انجام شده برای معرفی بیشتر این منطقه آزاد گفت: حضور در نمایشگاه های معتبر بین المللی گردشگری بخشی از فعالیت های ما در سال گذشته بوده است.

گفتنی است در حال حاضر ورودی گردشگران ما در حال افزایش است اما با این حال با هدفگذاری ما فاصله دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: علاوه بر بحث گردشگری مأموریت دیگر این جزیره در حوزه تجارت است تا بتوانیم این منطقه را به یک هاب مالی تبدیل کنیم که در راستای تحقق این امر با توافق صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به دنبال تأسیس بانک های برون مرزی در این جزیره هستیم.

وی در زمینه طراحی بازار آزاد مالی در کیش اذعان داشت: به دنیال طراحی و عملیاتی کردن پروژه تبدیل این جزیره به منطقه آزاد مالی در کیش هستیم که در این صورت بانک های خارجی مالکیت صد در صدی فعالیت های اقتصادی خود را خواهند داشت که نتیجه این اقدامات افزایش پتانسیل تجاری این منطقه خواهد بود.

مونسان در پایان به فعالیت های این سازمان برای گسترش زیر ساخت ها اشاره و بیان داشت: اقدامات گسترده ای در زمینه توسعه بندر، فرودگاه، لایروبی ها و ساخت اسکله جدید در دستور کار داریم که اجرای آنها کیش را در یک موقعیت مناسب در آینده ای نزدیک و با توجه به فضای جدید بین المللی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار