اقتصادمقاومتی نیازمند توسعه زیر ساخت‌ها

کارشناس اقتصادی لزوم برنامه ریزی دقیق و به روز کردن زیر ساخت های صنعتی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی ضروری دانست.

اقتصادمقاومتی نیازمند توسعه زیر ساخت‌هافرشید سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: چنانچه بخواهیم از یک اقتصاد منفعل و وابسته به یک اقتصاد فعال و پویا دست یابیم باید در ابتدا درباره اقتصاد کنونی کشور به شناخت کافی برسیم.

وی افزود: اقتصاد فعلی ما در حالت رکود است بانضمام اینکه صنایع ما زیر ساخت ها و ماشین الات به روز ندارند، از طرفی هم میزان واقعی واردات به دلیل قاچاق کالا و نبودگمرک و گلوگاه های تحت نظارت کافی در بنادر و مناطق مرزی نامشخص است بنابراین با شرایط کنونی امکان بروز فعالیتهای تولیدی و سازنده دربخش های کشاورزی ، تولیدی و صنعتی وجود نخواهد داشت.

سیم بر، بر لزوم ایجاد شوک جدی حتی در دوران رکود بر پیکره اقتصاد تاکید کرد و گفت: همواره می‌توان با بهبود شرایط کسب وکار و ایجاد امنیت سرمایه و بالا بردن قدرت خرید مردم با پایین اوردن نرخ تورم همچنین توزیع عادلانه ثروت و درآمد توام  با جلوگیری از فرار سرمایه از کشور این شوک را وارد نمود و با تداوم ان به مروز زمان اقتصاد را به حالت فعال درآورد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: باید با برنامه ریزی دراز مدت و با توجه به افزایش جمعیت و تشخیص دقیق نیازها و الویت بندی انها بدون انکه توقعات کاذب در جامعه بوجود اید تغییرات سازنده ای را ایجاد کرد. اولا کارگرها متخصص و منضبط شوند و به بهره وری لازم برسند ، ثانیا مدیران فنی تر و لایق تر شوند و ثالثا بهبود شرایط معیشتی مردم صورت بگیرند و اقتصاد ما بتواند در دید وسیع تر به سمت پیشرفت گام بردارد .

این کارشناس اقتصادی برنامه ریزی دقیق و دامنه دار رابرای جلوگیری از داشتن مازاد تولید و یا ایجاد و شناسایی بازار برای صادرات ان لازم دانست و افزود: با بهبود روابط اقتصادی درجهان و همچنین پرداخت سوبسید به صادرکنندگان و مشاوره دادن جهت شناسایی بهتر بازار مصرف میتوانیم حجم وسیعی از صادرات به خارج از کشور داشته باشیم و وابستگی مان را نسبت به معادن اعم از گاز و نفت و مس سنگ اهن و غیره کم کنیم تا بتوانیم به اقتصادی دست پیدا کنیم که از ضربه پذیری در برابر نوسانات بازار جهانی و نظام سرمایه داری تا حد زیادی در امان باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار