معاون تدوین و ترویج استاندارد مطرح کرد:

مشارکت در عرصه بین الملل راهبرد سازمان ملی استاندارد

معاون تدوین و ترویج استاندارد گفت: یکی از راهبردهای سازمان ملی استاندارد مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای بین المللی است.

علی اباذری معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از راهبردهای سازمان ملی استاندارد مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای بین المللی است چرا که ما در آینده نزدیک عضو سازمان تجارت جهانی می‌شویم و طبیعی است با وجود موانع تعرفه‌ای مانند حقوق گمرکی و سود بازرگانی نمی‌توانیم تجارت را مدیریت کنیم و باید به دنبال آن باشیم  که الزمات فنی و استانداردها در ارتباط صادرات و واردات و کنترل کیفیت این اقدام استفاده کنیم.

وی گفت: در این راستا یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد مشارک جدی‌تر در عرصه بین المللی است و ما با همین رویکرد تاکنون برنامه‌هایمان را تنظیم کردیم.

اباذری عنوان کرد: در سال گذشته برنامه‌های نوین سبب ارتقا جایگاه سازمان ملی استاندارد و تدوین 25 پیشنهاد استاندارد در سطح بین المللی شد. همچنین در سال گذشته متجاوز از 5 هزار و 600 پیشنهاد با مدارک بین المللی داشتیم که مورد پذیرش واقع شد وجمهوری اسلامی ایران به کرات مورد تشویق سازمان استاندارد بین المللی قرار گرفت.

اباذری تاکید کرد: قطعا مشارکت‌های بین المللی جهت رویکرد نوین استاندارد سازی می‌تواند موثر باشد و تعامل با جامعه جهانی و موسسات بین المللی استانداردسازی در تامین منافع کشور مسمرثمر است اگر به دنبال منافع پایدار کشور در عرصه بین الملل هستیم باید تلاش کنیم در استانداردها منافع ملی را لحاظ کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار