ادامه اعتصاب غذای فلسطینی‌های در بند صهیونیست‌ها

چندین زندانی فلسطینی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌ وی، «کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی» (پی‌اِن‌اِی) جمعه اعلام کرد در حال حاضر 8 فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود، اعتصاب غذا کرده‌اند. این بازداشت‌های غیرقانونی انتقاد محافل بین‌المللی را نیز برانگیخته است.

پی‌اِن‌اِی در ادمه گزارش خود افزود «غسان ظواهرا،» که زندانی سلول انفرادی «زندان اِشل» که 2 هفته از اعتصاب غذای وی می‌گذرد، قصد دارد با تشدید اعتصاب خود از نوشیدن آب هم ممانعت کند. 

رژیم صهیونیستی به‌تازگی قانون «تغذیه اجباری» را برای مقابله با اعتصاب غذای فلسطینیان دربند این رژیم تصویب کرده است. این قانون انتقادات بین‌المللی بسیاری را برانگیخته است. منتقدان این قانون را ابزاری برای شکنجه زندانیان و «نقض غیراخلاقی استقلال فردی» آنان می‌دانند. 

محمد علان، وکیل فلسطینی و از اعضای فعال جنبش جهاد اسلامی که حدود ۹ ماه بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، پس از گذشت 65 روز از اعتصاب غذا، بر اثر وخامت وضع جسمانی خود، حدود یک ماه پیش به کما رفت که این امر با اعتراض گسترده فلسطینیان همراه شد. رژیم صهیونیستی موافقت کرد محمد علان را به زودی آزاد کند.  
  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار