مدیر عامل شرکت لوکوموتیوسازی مپنا خبر داد:

تامین سالانه 140 لوکوموتیو در شرکت مپنا

علی آبادی گفت: شرکت مپنا توانایی ساخت 140 لوکوموتیو در طول سال را دارد که این موضوع نقش بسیار مهمی در توسعه حمل و نقل ریلی دارد.

تامین سالانه 140 لوکوموتیو در شرکت مپنابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آبادی مدیر عامل شرکت لوکوموتیوسازی مپنا با اشاره به اینکه تا به امروز شرکت مپنا 120 لوکوموتیو را به راه‌آهن تحول داده است گفت: این شرکت در سال 79 تاسیس شده است و تا به امروز ثمرات بسیار ارزشمندی را کسب کرده است.

وی افزود: ما در حال حاضر 36 شرکت داریم که در هر کدام از آنها توانسته‌ایم تولیدات بسیار خوبی در حوزه نیروگاهی و لوکوموتیو سازی کسب کنیم و ما در جز پنج شرکت بزرگ صنعتی دنیا به شمار می‌رویم.

مدیر عامل شرکت لوکوموتیو سازی مپنا تصریح کرد:مهمترین اقدامات ما در بخش ریلی تولیدات لوکوموتیو در حوزه حمل و نقل ریلی است و با توجه به پشتوانه عظیم 12 کارخانه بزرگ ما توانسته‌ایم درهر سطحی نیاز بخش ریلی خود را تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: برقی کردن قطار از نظر اقتصادی یک دستاورد بزرگ خواهد بود و با توجه به دسترسی مخزن گاز و برق اگر حوزه‌های جابه جایی بار و مسافر به بخش ریلی وارد شود صرفه‌جویی بسیار عظیمی در این حوزه صورت می‌گیرید.

علی آبادی تصریح کرد: در صورتی که در بخش مخازن 50 متر مکعب مازاد داشته باشیم اگر به بخش ریلی متصل کنیم این حوزه را بسیار گسترش و توسعه می‌دهد.

مدیر عامل شرکت لوکوموتیو سازی مپنا اظهارداشت: ما آمادگی سرمایه‌گذاری در این حوزه را داریم و باید ظرفیت موجود در این حوزه را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: ما حدود150 لوکوموتیو به بخش راه‌اهن واگذار کرده‌ایم.

علی آبادی افزود: شرکت مپنا برای وزارت نیرو اقدام به ساخت نیروگاه کرد و به همین منظور وزارت نیرو نیز تضمیمن کرد برق تولید شرکت مپنا را خریداری کند.

مدیر عامل شرکت لوکوموتیو سازی مپنا یادآور شد: اگر در  بخش حمل و نقل ریلی نیز مدل اجاره به شرط تملیک راه‌اندازی شود به طوری که راه‌آهن در ازای تولیدات لوکوموتیو شرکت مپنا محصولات آن را خریداری کند می‌تواند به مدل اقتصادی جدید را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مپنا توانایی دارد 140 لوکوموتیو مورد نیاز راه‌آهن را تامین کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار