امیرعبداللهیان به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

دعوت از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای سفر به تهران

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه گفت: از نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کردیم.

دعوت از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن برای سفر به تهرانامیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‎وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تماس تلفنینماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: در تماس تلفنی اسماعيل ولدالشیخ احمد با وی در خصوص آخرین تحولات یمن تبادل نظر شد.

وی افزود: ولد الشیخ احمد در این تماس به تلاش‎های سازمان ملل برای دستیابی به چارچوب مشترک برای شروع گفتگوهای سیاسی بین گروههای مختلف یمنی اشاره و اظهار داشت که گفتگوهای سياسی عليرغم دشواری در فضای مثبتی دنبال می‎شود و همه گروه‎ها بر حل بحران از طریق سیاسی تاکید دارند.

امیر عبداللهیان افزود: نماینده سازمان ملل در یمن معتقد است بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ باعث تقویت این تلاش‎ها می‎شود و به برقراری صلح و ثبات در یمن و منطقه کمک خواهد کرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ادامه داد: نماینده دبیرکل بدون اشاره به جزئیات طرح سازمان ملل افزود از نظر وی ایجاد آتش بس در مناطق مختلف یمن و همزمان شروع گفتگوهای سیاسی گروههای یمنی بر مبنای قطعنامه های سازمان ملل چارچوب مناسبی برای حل بحران است.

امير عبداللهيان با بیان اینکه از تلاش‎های نماینده سازمان ملل برای کمک به حل بحران یمن از طریق سیاسی و تاكيد بر ضرورت عدم توسل به زور و رفع محاصره انسانی تشکر کردیم، تصریح کرد: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف تجاوز به يمن و حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو است و در این راستا از تلاش‎های نماینده دبیرکل در یمن حمایت می‎کند.

وی اضافه کرد: حل بحران یمن صرفا در گرو راهکار سیاسی، گفتگوی یمنی ـ یمنی و پیروی همه اطراف منطقه‎ای از شیوه گفتگو برای حل اختلافات است.

امیر عبداللهیان ضمن اشاره به خطر فزاينده گسترش تروريسم در سايه جنگ عليه يمن خاطرنشان کرد: از نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کردیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
لطفا لينك گروه تلگرام بزاريد خيلي ممنون خيلي واجبه
آخرین اخبار