حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با مردم شهریار:

زکات، مقام دستگیری و کمک به مردم است/ باید شکرگذار کار دولت بود

تولیت حرم حضرت امام(ره) گفت: باید شکرگذار کار دولت در بخش‌هایی بود که امور به خوبی پیش رفته است و روزهای بهتر را از خدا خواست

به گزارش احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام(ره) در دیدار با فرماندار، مسئولان و جمعی از اقشار مختلف مردم شهریار اظهار داشت: تعبیر معصومین(ع) از زکات، شفاعت و مشکل‌گشایی برای مردم است. اگر کسی زکات مسئولیت خود را ندهد، گویی این پست و مقام برای او حلال نشده است. 

وی با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها صرفا هنگام مشکلات به یاد خدا می‌افتند، افزود: ما در یک شب مقدار محدودی از حساب خود را می‌توانیم پر کنیم و لذا این حساب در طول عمر باید پر شود و کسانی که مسئولیتی دارند، خداوند این موقعیت را برای آن‌ها فراهم کرده تا هم خدمت کنند و زکات مقام خود را بدهند و همچنین ذخیره‌ای فراهم کنند تا اگر روزی برای خودشان مشکلی پیش آمد، خدمت‌هایی که انجام داده‌اند، دستشان را بگیرد، زیرا مرض، فقر و مرگ روزی ممکن است سراغ ما هم بیاید پس باید حسابمان را برای آن روز پر کنیم. 

یادگار امام با اشاره به وظایف خطیر مسئولان استانی و ملی در دوره مسئولیتشان، تاکید کرد: زکات مقام دستگیری و کمک به مردم است، ضمن اینکه باید بدانیم همه سر سفره مردم نشسته‌ایم و اینجایگاه اقتضا می‌کند که بیشتر خدمت کنیم؛ گرچه باید شکر گزار خدمت خدمت گزاران در حوزه‌های مختلف که زحمت، وقت و آبروی خود را برای کار می‌گذارند نیز بود. 

وی با اشاره به هفته دولت افزود: باید شکرگزار کار دولت در بخش‌هایی بود که امور به خوبی پیش رفته است و روزهای بهتر را از خدا خواست و در بخش‌هایی نیز که مانند حوزه‌های دیگر عمل نکرده‌اند، ضمن بیان مشکلات، دعا کرد که کار‌ها به خوبی تداوم یابد. 

سیدحسن خمینی در پایان با آرزوی روزهایی بهتر و با مشکلاتی کمتر برای مردم شهریار، اظهار امیدواری کرد: مشکل مهم بیکاری در این شهرستان حل شود. 

پیش از سخنان یادگار امام(ره)، "سعید ناجی" فرماندار شهرستان شهریار طی سخنانی بر بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) تاکید کرد. 

فرماندار شهرستان شهریار، گفت: تلاش‌ها برای ورود به انتخاباتی با نشاط با همکاری فعالان سیاسی و اجتماعی دراین شهرستان در حال انجام است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: خمینی ، پیامبر ، شهریار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
زکات مهم است
آخرین اخبار