هشدار هواشناسی؛

تداوم بارش در غالب مناطق کشور/ کاهش دما نسبی در نوار شمالی کشور

به سبب افزایش میزان بارش در غالب مناطق نوار شمالی کشور امروز و تشدید آن در روز سه‌شنبه، هشدارهای لازم به ساکنان، رهگذران و کشاورزان این مناطق متذکر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به سبب افزایش میزان بارش در غالب مناطق نوار شمالی کشور امروز و تشدید آن در روز سه شنبه، هشدارهای لازم را به ساکنان، رهگذران و کشاورزان این مناطق متذکر می‌شود.

با توجه به میزان بارش قابل ملاحظه باران در برخی از نواحی شمال غرب، استان‌های حاشیه دریای خزر که در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار، رعدوبرق و تگرگ خواهد بود، امروز در بعدازظهر و شب این روز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و فردا استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و همچنین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این راستا توصیه نمود: اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید و  از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.

این مسئول در ادامه به کشاورزان مناطق فوق توصیه نمود: از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل مخاطره رعد و برق خودداری نمایند، نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف و سر پوشیده اقدام نموده و از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی نیز خودداری کنند.

وظیفه خاطرنشان کرد: در شالیزارهایی که در مرحله گلدهی و خوشه‌دهی می‌باشند جهت جلوگیری از ورس نسبت به باز بودن راه آب مزارع اطمینان حاصل نموده و در مزارع رسیده شالی در صورت آماده بودن شرایط نسبت به برداشت تا پایان امروز و انتقال به مکان‌های مسقف اقدام شود .

وی با اشاره به پوشش یا انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف، نسبت به محافظت از پوشش گلخانه‌ها، محصولات زراعی و باغی در برابر تگرگ و اطمینان از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب هشدار داد.

 همچنين طی دو روز آينده در پاره‌ای نقاط هرمزگان، ارتفاعات كرمان و جنوب سيستان در ساعات بعداز ظهر و اوايل شب بارش پراكنده گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

 دريای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج می‌باشد.

از روز سه شنبه كاهش نسبی دما در نوار شمالی كشور روی می‌دهد كه تا اواخر هفته ماندگاری هوای خنك در نوار شمالی كشور تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.