واعظی:

در انحصار؛ هیچ وقت تعرفه عادلانه نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر رقابت سالم وجود داشته باشد کیفیت خدمات بهتر شده و انحصار باعث رکود نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه طرح تعویض اپراتور بدون تغییر شماره که امروز صبح برگزار شد با اشاره به عملکرد یک سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سال گذشته در همین زمان بود که پروانه نسل سوم و چهارم به اپراتور های تلفن همراه اعطا شد و پروژه رومینگ ملی را به مرحله اجرا رسید که موجب ایجاد تحولات خوبی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه، 640 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و این طرح بگونه‌ای است که علاوه بر اینکه کیفیت و رقابت میان اپراتورها را افزایش می دهد می‌تواند باعث، توسعه خدمات در بخش ICT  شود.

واعظی با اشاره به لزوم رقابت میان اپراتورها تصریح کرد: سیاست ما رقابت سالم است و تلاش داریم از انحصار جلوگیری کنیم، چرا که با این کار همه اپراتورها سود می کنند و انحصار نتیجه‌ای غیر از رکود ندارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته در چنین روزهایی به اپراتورها مجوز ورود به مقطع بالاتر ارتباطی داده شد و بدین ترتیب با همکاری اپراتورها اکنون می توان گفت، تحول بزرگی در مصرف دیتای همراه ایجاد شده است.

واعظی افزود: برای اجرای این طرح شرکت ارتباطات زیرساخت نیز همکاری خوبی داشته و در نهایت کار به گونه ای پیش رفت که برای تامین پهنای باند مورد نیاز مردم و اپراتورها هیچ مشکلی ایجاد نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح ترابرد پذیری شماره و جابجایی اپراتور با حفظ شماره سرمایه‌گذاری‌هایی طی سالهای گذشته انجام شده اما اکنون برای اجرای این طرح حدود 640 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که حاصل این کار به گونه‌ای خواهد بود که مردم برنده اصلی آن هستند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
همراهی سازمان بورس راهگشااست
آخرین اخبار