بسته اینستاگردی (40)

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عمو عجوزه تا ماچگرام آقای بازیگر

امروز ایستاگردی صفحات هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را زیر رو کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.

بسته امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از تصاویر و اخبار هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را در اختیار کاربران قرار دهد.



محمود احمدی نژاد هم در صفحه اینستاگرامش عکسی نوستالژی از سال 84 همراه با علی لاریجانی و محمدجواد ظریف در نشست خبری نیویورک به اشتراک گذاشت.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی

قدرت نظامى، رسانه اى و اقتصادى هیچ حقى را براى کسى ایجاد نمى کند.
امریکا کشور بزرگى است و اقوام گوناگونى در آن زندگى مى کنند. استعدادهاى مادى و انسانى فراوانى در امریکا حضور دارند. توانمندى امریکا مى تواند در خدمت همه ملتها قرار بگیرد؛ منتها رویکردى که حکومت امریکا دنبال مى کند، رابطه دولت امریکا را با ملتها مخدوش مى کند. امروز دولت امریکا با ملتها از موضع اقتدار و اقتدارگرایى صحبت مى کند، و این نمى تواند پایه مناسبى براى ارتباطات و مناسبتها باشد.

ما فکر مى کنیم قدرت نظامى، رسانه اى و اقتصادى هیچ حقى را براى کسى ایجاد نمى کند و نباید با اتکاى به قدرت اقتصادى و رسانه اى و احیاناً قدرت نظامى طالب حقوقى بیش از آن چیزى که در قوانین بین المللى به رسمیت شناخته شده، باشیم. ما گرچه به لحاظ اعتقادى تصویرى از رفتار حکومت امریکا و غرب داریم، اما استناد ما در موضعگیریهاى سیاسى و روزمره به قوانین و مقررات جارى بین المللى است. ما فکر مى کنیم با همین قوانین، که ما هیچ نقشى در تدوین آن نداشته ایم، مى توان رفتار دولت امریکا و برخى از کشورهاى اروپایى را تصحیح کرد.

توجه داشته باشید، وقتى ما مى گوییم غرب منظور همه کشورها نیستند، بالاخره ما دولتهاى معتدلى هم داریم که در غرب زندگى مى کنند.در شرق هم همین طور است.از حادثه توفانى که پیش آمد واقعاً همه ما متأثر شدیم. البته انتظار داشتیم که مردم امریکا سریع تر به یارى هموطنانشان بشتابند. این درست نقطه نگرانى ما از شرایط جهانى است. در کشور ما وقتى حادثه اى اتفاق مى افتد، تقریباً همه ملت ایران براى همدردى و همراهى با مردم آسیب دیده بسیج مى شوند. در اینجا هم اتفاق افتاد، اما انتظار ما بیش از این بود. جمعیت امریکا خیلى زیاد است، نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر است.

به نظر من، همان روزهاى اول مردم مى توانستند با حضور خود ابعاد فاجعه را محدود و کمک بکنند. حالا دولت دیرتر رسید یا بعداً رسید، این علتهایش را شماها باید بررسى کنید که علت چه بود که دولت نتوانست در روزهاى اول وظیفه خودش را خوب انجام بدهد. اما ما این انتظار را از مردم داریم. مبناى این انتظار ما اعتقادات ماست. ما فکر مى کنیم آن چیزى که پایه ارتباط، صلح و امنیت پایدار مى شود، عشق و علاقه انسانها به یکدیگر است. ما طبق اعتقاداتمان باید آدمها را دوست داشته باشیم.


معصومه ابتکار با انتشار تصویری از مصاحبه خود با شبکه بی بی سی از مباحث صحبت های خود پیرامون توافق هسته ای با این شبکه خبر داد.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی

در مصاحبه با بی بی سی از حمایت مردم از توافق هسته ای، رفع تحریم ها و اهمیت نقش ایران در برقراری صلح و امنیت صحبت کردم. اما نمی دانم چرا بعضی ها از مصاحبه بی بی سی اینقدر دلواپس شدند و مواضع اصولی را پالس به غرب تلقی کردند.

آیا از اینکه گفتم دولت روحانی قدرت منطقه شده ناراحتند؟ یا اینکه گفتم همه از این توافق بهره مند خواهند شد؟البته که دولت آقای روحانی و جریان اعتدال بیشتر بهره می برند و برنامه های خود را می توانند محقق کنند و نیز اصلاح طلبانی که از ایشان حمایت کردند.از جمله سئوالات در این مصاحبه این بود که تندروهای امریکایی مخالف توافق هستند و می گویند شما درآمدهای پس از رفع تحریم را چگونه هزینه می کنید؟

گفتم: در برنامه ششم مشخص است که برای توسعه پایدار ایران هزینه خواهد شد.

ضمنا برای دلواپسانی که معتقدند من نباید در مورد توافق هسته ای صحبت کنم، یاداوری می کنم بدون صلح و امنیت از محیط زیست هم خبری نیست، امنیت مقدمه توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است.
متن کامل مصاحبه در پورتال سازمان با تیتر «ایران پول پس گرفته شده پس از رفع تحریم ها را صرف توسعه پایدار خواهد کرد» منتشر شده است.


علیرضا دبیر تصویری از سرزدن به پروژه های عمرانی و فرهنگی جنوب شهر منتشر کرد و گفت: سرزدن به پروژه های عمرانی و فرهنگی و خدمات شهری در جنوب شهر همیشه طعم و مزه ای متفاوت برایم دارد.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی


سرزدن به پروژه های عمرانی و فرهنگی و خدمات شهری تو جنوب شهر همیشه طعم و مزه ای متفاوت برام داره ، نه اینكه بخوام بگم بین مردم شهر می شه تفاوت قائل شد اما واقعیت اینه كه بدون شك احداث یك ورزشگاه یا سینما ، نصب یك پل یا حفر یك زیرگذر تو مناطق محروم اثری به مراتب عمیق تر تو كیفیت زندگی اهالی اون منطقه نسبت به مناطق مرفه و توانمند داره و یادآوری این ماجرا یكی از صحبت های مداوم من تو دیدار با شهرداران این مناطق هست.

منطقه 16 و خصوصا محله های راه آهن و جوادیه علاوه بر این دلیل، به یك دلیل دیگه هم برام همون طعم و مزه ای رو دارن كه در ابتدا گفتم. این محله ها،محله هایی هستن كه پدرم توی اونها بزرگ شدند و به همین دلیل با مسائل متعدد و مشكلات ریشه ای اونها بیش از محله های دیگه ی پهنه جنوب تهران آشنایی دارم. بعضی وقتا به بعضی آقایون شهردار می گم كه خلاصه اگر بعضی ها این قصه ها رو شنیدن ولی من با اونها زندگی كردم.


حمید فرخ نژاد بازیگر و تلویزیون با انتشار عکسی از خود در صفحه اینستاگرامش نوشت: پیر شدیم رفت!

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی


مهراب قاسم خانی هم عکسی در کنار برادرش پیمان به اشتراک گذاشت و خاطره ای از گذشته در مورد دروغی که برای مرخصی گرفتن پیمان گفته اند برای طرفدارانش نوشت.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی

خاطره / دروغ: زمستون سال هفتاد پيمان سرباز بود. اون سال تصميم گرفته بوديم براى تولدش يه سرى از دوست و رفيقا رو دعوت كنيم خونه مون ولى بايد پيمان يه جورى پادگانش رو ميپيچوند. قرار شد طرفاى ساعت ده صبح من زنگ بزنم پادگان و بگم مادرمون قلبش ناراحت شده كه پيمان بتونه مرخصى بگيره و چون مكالمات ممكن بود شنود بشه بايد نقشم رو خوب بازى ميكردم.

طرفاى ده بيدار شدم و از اتاق اومدن بيرون و ديدم پدر و مادرم نيستن. رفتم توى آشپزخونه و ديدم پدرم يه يادداشت گذاشته كه مادرم قلبش ناراحت شده و بردتش بيمارستان! زنگ زدم به پادگان و ماجرا رو براى پيمان گفتم و موفق شد مرخصى بگيره و بياد خونه. از در كه اومد تو با هيجان گفت "بى شرف يه جورى بازى كردى منم باورم شد"... هيچى ديگه. تولد كه كنسل شد و اون روز رو توى بيمارستان بوديم. از اون به بعد هم ديگه هيچ وقت همچين دروغى به كسى نگفتيم.


سفر اروپا گردی امیرحسین رستمی همچنان ادامه دارد، او این بار عکسی جالب در بلغارستان را به اشتراک گذاشت.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی




امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از بازی خود در فیلم اختاپوس آهوی پیشونی سفید از علاقه خود به این نقش سخن گفت.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی

عمو عجوزه
فیلم اختاپوس آهوی پیشونی سفید
نقشی که بسیار دوستش داشتم


محسن افشانی هم عکسی از ماچگرام خود بعد از کنسرت مهدی احمدوند به اشتراک گذاشت.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی


ماچگرام
با مهدى احمدوند عزيز
كنسرت خوبى بود
چلوندمش


سردار آزمون بازیکن تیم ملی کشورمان عکسی در کنار پسر عمویش به اشتراک گذاشت و آرزوی خوشحالی برای طرفدارانش کرد.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی


امیرحسین صادقی با گرفتن ژست پیانیست ها عکسی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که اگر در زیر عکس خودش را لو نمی داد شاید خیلی ها باور می کردند که این بازیکن پیانو می نوازد.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی

الکی مثلا پیانو بلدم

دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت کشور تصویری در کنار دکتر محمدصادق پیروز، چشم پزشک 92 ساله به اشتراک گذاشت و از آرامش و متانت وی سخن گفت و از کار خیرخواهانه این پزشک خبر داد.

از خاطره بازی مهراب قاسم خانی و عجوزه شدن امید زندگانی تا ماچگرام محسن افشانی


استاد چشم ماست

استاد من، دکتر محمدصادق پیروز، پزشک حاذق و خوشنام و نیکوکاری است که عمده درآمد خود را صرف امور خیر نظیر مدرسه سازی و ساخت مراکز درمانی کرده و امروز به مدد دعای خیر مردم در 92 سالگی، همچنان سالم و پر انرژی در مطب قدیمی اش در محله منوچهری طبابت می کند.

در آستانه روز پزشک،امروز توفیق داشتم خدمت استاد برسم. دیدن کتابخانه خاطره انگیز و ابزار کار استاد، چنان ذوق زده ام کرد که خواستم چشمهای مرا، همچون سال های دور شاگردی، معاینه کند. استاد با خوش رویی پذیرفت و بعد از معاینه فرمود که چشمهایم سالم اند!

هیاهوی خبرنگاران جوان، مطب آرام او را حسابی شلوغ کرده بود اما با حوصله به سوالات آنان نیز پاسخ می داد و آخر هم ما میهمانان ناخوانده اش را بزرگوارانه و با جمله «این طبیب پیر را خوشحال کردید» بدرقه کرد.

به راستی موجب افتخارند پزشکان خوشنام و اساتید برجسته ای که نه فقط در طب، که در مردانگی و مردم داری و اخلاق و نیکوکاری هم سرآمدند.




گزارش : حسن امکانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.